معاون وزیر ارشاد: در دولت یازدهم هزینه بیمه بیش از ۸۰۰۰ خبرنگار توسط دولت پرداخت می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همدان گفت: اعتبار حوزه فرهنگ در کل کشور 3 درصد بودجه عمومی دولت است، که در سال 95، 7 هزار و 500 میلیارد تومان بوده که یک هزار و 100 میلیارد آن مربوط به حوزه ارشاد است.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ علی‌اصغر کاراندیش، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در نشست با اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: اعتبار فرهنگی در سال 96، به 2 هزار و 200 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی با اعلام اینکه، فرهنگ اصل و زیر بنای توسعه کشور در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی و غیره است، خاطرنشان کرد: مطالبات مردم در حوزه فرهنگ و هنر بسیار کم است.

معاون وزیر تصریح کرد: بیشتر مطالبات مردم در حوزه آب، برق، بهداشت ، راه سازی و غیره است، از سویی مسئولان نیز به سمتی می روند که مطالبات مردمی در آن بیشتر است.

کار اندیش در ادامه به بیمه خبرنگاران نیز اشاره کرد و گفت: در سال 92 حدود 3 هزار نفر از خبرنگاران بیمه بودند که هم اکنون 8 هزار نفر خبرنگار بیمه هستند و 70 تا 80 نفر از خبرنگاران نیز در نوبت بیمه شدن هستند.

وی یادآور شد: همچنین 47 هزار نفر در کشور عضو صندوق اعتباری هنر هستند که از این تعداد 18 هزار و 700 نفر بیمه و 12 هزار نفر داراری بیمه تکمیلی هستند.

کار اندیش اظهار داشت: از اول بهمن ماه جاری تلاش می کنیم تعداد 18 هزار و 700 نفر بیمه شده صندوق اعتباری هنر را به 30 هزار نفر افزایش دهیم.

وی در مورد اعتبار و یارانه کتاب و مطبوعات هم گفت: سال 95 این اعتبار 194 میلیارد تومان بود که صد درصد آن تخصیص یافته است و تا کنون 69 میلیارد تومان آن به مطبوعات اختصاص یافته است و اعتبار یارانه کتاب و مطبوعات در سال آینده نیز 214 میلیارد تومان است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی سال 95 نسبت به سال 92 ، دو برابر شده است، گفت: اعتبارات معاونت هنری وزارت ارشاد امسال نسبت به سال 94 دو برابر افزایش یافته است و 20 درصد اعتبار معاونت ها به استانها تعلق دارد.

کار اندیش با بیان اینکه امسال 149 میلیون تومان برای کمک به انجمن های فرهنگی هنری به همدان اختصاص یافت، بیان کرد: آموزش نیروهای مستعد و نخبه استان، حمایت از کارهای فاخر و ارزشمند و سیاست گذاری در حوزه فرهنگی باید از اصول اولیه کار مسئولین فرهنگ و هنر در استانها باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه انتقال پیام به مخاطب از زبان فرهنگ و هنر تاثیر گذاری بیشتری دارد باید به سمت تولیدات فاخر و پر محتوا در عرصه فرهنگ غنی دینی و اسلامی باشیم.

کار اندیش، با بیان اینکه در بین 29 استانی که سفر کرده ایم استان همدان دارای نیروهای قوی و توانمند در بخش فرهنگی و هنری است، اظهار داشت: تا پایان سال 300 تا 400 میلیون تومان به بخش فرهنگی استان تعلق می گیرد که شایسته است 100 میلیون تومان از این هزینه به انجمن های استان اختصاص یابد.

کار اندیش همچنین گفت: هم اکنون 866 مجتمع فرهنگی و هنری در سراسر کشور در حال فعالیت هستند و 300 مجتمع دیگر نیز در حال ساخت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =