احیای بافت‌های فرسوده، نیازمند مشارکت مردمی است

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه احیای بافت های فرسوده نیازمند هم افزایی دستگاه های مختلف و مردم است، مشارکت مردمی را لازمه اجرای این طرح دانست.

غفور قاسم پور در گفتگو با خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبر مدیریت شهری کرج اظهار داشت: یکی از دغدغه های مدیریت شهری کلانشهر کرج، احیا و نوسازی بافت های فرسوده است که بدین منظور در مراحل مختلف اقداماتی از قبیل راه اندازی دفاتر تسهیل گری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هم افزایی دستگاه های ذیربط مانند راه و شهر سازی و شهرداری از یک سو و مشارکت مردم در اجرای این طرح، از سوی دیگر، لازم و ملزوم یکدیگرند، افزود: شهروندان پا به پای متولیان می بایست آنها را در این مهم همراهی کنند که در این زمینه نیازمند اطلاع رسانی می باشد.

قاسم پور گفت: بافت های فرسوده محدوده های آسیب پذیر در برابر مخاطرات طبیعی به شمار می آیند که نیازمند برنامه ریزی و ساماندهی می باشد و لازم است در این زمینه به شهروندان آگاهی های لازم ارائه شود.

عضو پارلمان شهری کرج، مردم را اسـتفاده کنندگان و ذینفعان اصلی طرح های شهری دانست و عنوان کرد: توجه به خواست ها و نیازهای شهروندی در اجرای طرح های شهری بایـ مـورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: استفاده از مشارکت مردمی بدین لحاظ اهمیت دارد که پروژه های نوسازی و بهسازی در بافـت هـای فرسـوده شـهری را بـه مرحلـه تحقق نزدیکتر می کند و تا زمانیکه خود شهروندان ترغیب به انجام نشوند، این مهم تحقق پذیر نخواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: در بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده با استفاده صحیح از اهرم‌های تشویقی باید نسبت به این امر اقدام کرد.

این مسئول در پایان اظهار داشت: شهر کرج دارای وسعت قابل توجهی در حدود 785 هکتار بافت فرسوده است که از این میزان منطقه اسلام‌آباد 161 هکتار را شامل می‌شود و احیای این حجم بافت فرسوده مهمترین اولویت است که نیازمند ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =