رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: مخالف افزایش بهای بلیت مترو تهران هستم، نباید استفاده از حمل و نقل عمومی برای مردم گران باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رحمت‌اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران، در بررسی لایحه "تعیین قیمت بلیت مترو در سال 96" گفت: کمیسیون سلامت با افزایش تنها 10 درصد قیمت بلیت موافق است، من شخصا با افزایش قیمت بلیت مترو موافق نیستم زیرا این افزایش قیمت ها با شعار تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی مغایرت دارد. این افزایش قیمت ها به گونه ای است که خارج از توان عامه مردم بوده و عملا این شعار بی محتوا می شود .

وی گفت: شرکت بهره برداری مترو محاسبه و اعلام کرده که هزینه هر سفر با مترو، دو هزار و 400 تومان است، این شرکت اعلام کند که بر چه اساسی این هزینه برآورد شده است؟ شرکت بهره برداری مترو چهار هزار پرسنل مازاد داشته و با محاسبه حقوق نیروهای مازاد این نرخ را اعلام کرده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: شرکت بهره برداری مترو هزینه های سربار به شهروندان تحمیل می کند و باید مبنای محاسبه بلیت مترو مشخص شود، شورا وظیفه سیاست گذاری برای شهر تهران دارد لذا باید برای کمبود منابع برنامه ریزی کند برای نمونه در کنار اخذ عوارض پایه از هر خودرو، بایستی از خودروها بر اساس میزان پیمایش، عوارض مازاد دریافت کرد.

حافظی گفت: اگر می خواهید به عقل و منطق و عدالت نزدیک شوید باید این کار را انجام دهید و اجاره ندهید استفاده از مترو و حمل و نقل عمومی برای مردم گران و غیرقابل دسترس باشد.

به گفته او گزارش شرکت مترو درباره چرایی افزایش قیمت بلیت مترو کارشناسی نیست: سازمان بازرسی کل کشور در گزارش 93 صفحه ای پاسخ های مدیرعامل سابق شرکت بهره برداری مترو نسبت به جذب 4200 نفر نیروی مازاد طی سالهای 91 و 92 را نپذیرفته است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: در گزارش بازرسی آمده است که از ابتدای سال 90 تا آبان 92 طول خطوط مترو 18 درصد و تعداد ایستگاه های مترو 23 درصد افزایش یافته در حالی که تعداد پرسنل، 82 درصد افزایش داشته است. میزان حقوق و اضافه کار پرداختی به پرسنل در فروردین 1390 از حدود 4 میلیارد تومان به حدود 15 میلیارد تومان در آبان 92 رسیده، یعنی 3.75 برابر و معادل 275 درصد افزایش یافته است.

او گفت: سرانه حقوق پرسنل این شرکت بین 9 تا 11 میلیون تومان است در حالی که در یکی از شرکت های شهرداری سرانه حقوق یک میلیون و 800 هزار تومان است، این هزینه های سربار باید اصلاح شود و نباید به مردم تحمیل گردد.

حافظی گفت: 400 نفر از پرسنل جذب شده این شرکت بالای 40 سال سن دارند که مدرک تحصیلی 50 درصد این افراد زیر دیپلم بوده، همچنین 30 درصد نیز زیر پنجم ابتدایی یا بیسواد هستند، اما نکته مهم دیگر اینکه 300 نفر از نیروهای شرکت بهره برداری مترو منتسب به افراد خاص هستند که در گزارش سازمان بازرسی کل کشور با ذکر نام از آنها یاد شده است.

وی درباره بررسی لایحه "اصلاحیه مصوبه چگونگی محاسبه و اخذ بهای مدیریت پسماند" نیز گفت: بهای هزینه جمع آوری و حمل یک کیلو گرم پسماند عادی در شهریورماه سال 94 ، 427 تومان و هزینه دفع یک کیلوگرم پسماند عادی در شهر تهران نیز 255 تومان مصوب شد. برای امسال این بها با ده در صد افزایش در هزینه جمع آوری، 470 تومان و در دفع پسماند، 280 تومان پیشنهاد می شود.

به گفته حافظی سازمان مدیریت پسماند مکلف است تا پایان سال 96 نسبت به اجرایی شدن کامل تفکیک از مبدا در 70 ناحیه شهرداری اقدام و تغییر در اخذ بهای خدمات در سنوات بعدی منوط به اجرایی شدن تفکیک از مبدا خواهد بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تقی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    188 1
    حتما ریخت و پاشهای شهرار تهران جوابگو نیست باید با افزایش قیمت مترو ایجاد شود
    • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
      124 1
      چه بخور بخوریه.....
  • بی نام IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    141 1
    خدا خیرت بده این اطلاع رسانی را انجام می دهی ولی متاسفم که کسی نیست به این امور رسیدگی کند .
  • بی نام RO ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    68 1
    پارتي
  • بی نام RO ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    103 1
    9 تا 11 میلیون حقوق برای افراد خاص؟
  • بی نام A1 ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    93 6
    بعد به یک استاد دانشگاه ۴ میلیون میدن
  • بی نام IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    76 1
    اونوقت همش تلویزیون میگه هوا آلودست از حمل و نقل عمومی استفاده کنید...ای خدااا
  • معلم بازنشسته RO ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    80 0
    متأسفانه در ادارات و شرکت ها اختلاس دارد نهادینه میشود ؛ و هیچ نیرویی هم توان مبارزه با آن را ندارد .چون مدیریت ها قوم و خویشی و ایل و طایفه ای است .
  • بی نام IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    70 1
    بالاخره باید منابع تخفیف های چندصد میلیونی املاک نجومی از یه جایی تامین بشه
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    52 0
    خدا را شکر یکی حرف دل ما را زد.متاسفانه این رویه شده که خرج ریخت و پاشها و عدم کارایی ها را از مردم عادی میگیرند. همچنین این قوم و خویش بازی و عادت دادن کارگرهها و کارمندان به بیکاری بیشتر از همه به خود ان حقوق بگیران ضرر میزنه چون موقعیت کارهای دیگر را از انها میگیره و انها در کارهای سختر و پرفشارتر دیگر نمیتوانند دوام بیاورند
  • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    39 0
    اقاي حافظي سلام اگه همين امروز از شركت مترو بازرسي كنيد ميبينيد كه تحت عنوان مشاور و فاميل بازي چند نفر حقوق هاي چند ميليوني ميگيرن كه همه اين مشكلات از طرف راس اين شركت هست
  • محمد A1 ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
    9 0
    عمق فاجعه اینجاست که چقدر راحت از تخلفی صحبت میشه که هیچ کس وجود نداره به این تخلف رسیدگی کنه...
  • محمد IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    3 0
    گل بود وبه سبزه نیز آراسته گشت.اوضاع زندگی مردم خیلی روبراه بود..حالا اینم افزایش قیمت مترو واتوبوس وتاکسی...میخوان کاری کنن مردم مجبور بشن پیاده برن به کاراشون برسن..
  • بی نام A1 ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    4 0
    تا وقتی شورا شهر پر از بازیگر و ورزشکاره کسی نمی دونه جلوی یه خلبان شهردار رو بگیره خخخ
  • کیوان A1 ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    4 0
    با خودتو مردم چه کار می کنی ای مرد؟قالیباف
  • سعیدی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۹
    3 1
    شیفتکار 12/24 یکی از واحدهای عملیاتی این شرکت با نزدیک 10سال سابقه کار و 120 ساعت کار در ماه حقوق دریافتیم 3.5 میلیون و اغلب کارکنان سایر واحدها حقوق کمتری از من دریافت میکنند. باعث حیرت شده برام که بالادستی ها ماهی چقدر میگیرند متوسط سرانه در گزارش اون سال سازمان بازرسی بین 9 تا 11 میلیون آمده؟
  • ابی A1 ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
    1 2
    خداییش حقوق خوبی میگیرن نسبت به کارگران فنی ومهندسین اکثر شرکتها.... مهندس مکانیک با دوازده سال سابقه با مزایا واضافه کار تو محیط الوده وپر از استرس ماهی دو میلیون میگیرم ....
  • بی نام A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۰
    1 0
    اين ٩١١ ميليون تومان حقوق معاونت ها و مديرانه . اكثر پرسنل يعني نزديك به ٩٠ درصد كارمندان حقوق زير ٣ و نيم در ماه ميگيرن...