«خبرجنوب» نوشت: نوروز امسال تمامی خودرو هایی که وارد شیراز می شوند توسط دوربین های هوشمند به طور دقیق شمارش خواهند شد.

معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري شيراز با اعلام اين مطلب در جمع خبرنگاران گفت: در بحث حمل و نقل ما امروز با دو مورد رو به رو هستيم يكي حضور مردم در خيابان ها قبل از عيد براي خريد و آمادگي سال جديد و ديگري حضور چند ميليوني میهمانان نوروزي در تعطيلات سال جديد.
شمس اظهار داشت: يكي از اقداماتي كه در زمينه كاهش مشكلات ترافيكي در اين ايام انجام داديم جمع كردن پروژه هاي عمراني در حال اجرا بود كه با توجه به تعدد آن ها مشكلاتي را به ويژه در مركز شهر شاهد بوديم و با تلاش هاي صورت گرفته تمامي مسيرها به ويژه مركز شهر پاكسازي شد. كار پروژه هاي مربوط به قطار شهري نيز در سطح زمين به طور كامل به اتمام رسيده و ميدان امام حسين (ع) نيز تا 25 اسفند به طور كامل بازگشايي و ساعت گل نيز كه نوستالژي شيرازي هاست احيا مي شود.
وي ادامه داد: در حال حاضر تمامي امكانات شامل دوربين هاي كنترل و نظارت ترافيك و چراغ هاي قرمز ميدان امام حسين (ع) نصب شده و اين ميدان به وضعيت گذشته خود باز مي گردد.
شمس گفت: در خصوص نشست زمين در محور خيابان زند باريك در حال حاضر تردد خودروهاي سبك در اين مسير آزاد است اما برای رعايت نكات ايمني در اين مسير تا خرداد ماه تردد هر گونه خودروي سنگين شامل كاميون و اتوبوس ممنوع است.
وي تصريح كرد: ما از استحكام زمين اين محل مطمئن هستيم اما نمي دانيم آب تا چه حد در لايه هاي زيرين زمين نفوذ كرده است و احتمال خطر نشست دوباره چقدر است.
شمس با اشاره به برخي فعاليت هاي اين معاونت براي نوروز گفت: در يك ماه گذشته 120 دوربين جديد كنترل و نظارت به تعداد دوربين هاي سطح شهر افزوده شد كه با اين كار به ويژه در ورودي هاي شهر، در نوروز سال جديد به طور دقيق خودروهايي را كه به شهر وارد و يا خارج مي شوند شمارش مي كنيم و تمام سعي خود را به كار بسته ايم تا حركت میهمانان در خيابان هاي شهر روانسازي شده و با مشكلي مواجه نشوند.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز گفت: البته از طريق تابلوهاي تبليغاتي و ساير موارد به تمامي مسافريني كه وارد شيراز مي شوند اطلاع رساني خواهيم كرد كه كليه معابر شيراز توسط دوربين هاي هوشمند كنترل مي شود و مراقب دوربين هاي ثبت تخلف رانندگي باشند تا از شيراز جريمه سوغات نبرند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =