خط‍‌ونشان شهرداری تهران برای دستفروشان: تعرض به معابر عمومی تخلف است؛ ضربتی برخورد می‌کنیم

شهرداری تهران بار دیگر اعلام کرد بساط‌گستری و تعرض به معابر عمومی تخلف است و با اشخاصی که حریم عمومی را رعایت نمی‌کنند به صورت ضربتی برخورد خواهدکرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بحث همیشگی بین حق دادن به دستفروشان به دلیل نان آوری برای خانواده و مخالفت با این کسب و کار به خاطر تجاوز به حریم عبور و مرور اشخاص، در شهرداری تهران مدتهاست حل شده و این نهاد، تکلیف خود را در برخورد با دستفروشان تشخیص داده است.
شهرداری تهران بار دیگر اخطار کرد با گروهی که باعث کاهش راحتی مردم در تردد و ایجاد مشکل برای شهروندان می شود، برخورد خواهد کرد.
بنا به اعلام شهرداری منطقه 10 واقع در مرکز تهران، طرح ضربتی ساماندهی اصناف، دست فروشان، بساط گستران، وانتی ها و نمایشگاه های اتومبیل با هدف ایجاد زیبایی بصری، رفع اغتشاشات و آلاینده های محیطی و... با حضور معاونت خدمات شهری و محیط زیست، پلیس راهور، نیروی انتظامی و یگان های شهربان اجرا شد.
عباس بابازاده شهردار منطقه 10 در این باره گفت: طرح ضربتی ساماندهی نمایشگاه‌های خودرو با هدف جلوگیری از ایجاد سدمعبر، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و مزاحمت‌های صنفی، رفاه حال شهروندان و آرام‌سازی محیط شهری و... در قالب اخطار به مشاغل مزاحم، رفع سد معبر، جمع آوری پلاکاردها و... اجرا شد.
او با اشاره به اعمال قانون و برخورد با سدمعبرکنندگان متخلف گفت: این طرح در راستای ساماندهی و رفع سد معبر و رسیدگی به شکایات و اعلام نارضایتی مردمی در معابر عمومی و پیاده‌روها، با همکاری پلیس راهور، نیروی انتظامی، عوامل شهربان و معاون خدمات شهری و محیط زیست اجرا شد.
بابازاده ایجاد ترافیک و دشواری تردد عابران پیاده را از جمله مشکلات سد معبر برشمرد و گفت: این طرح ضربتی با شناسایی نقاط آلوده و با هماهنگی ارگان های ذیربط در 3 اکیپ جداگانه در سطح نواحی اجرا شد.
شهردار منطقه 10 با اشاره به اینکه تعرض به خیابان‌ها و معابر عمومی تخلف محسوب می‌شود، گفت: با توجه به طرح استقبال از بهار، روان‌سازی ترافیک در محدوده منطقه از جمله اهداف اجرایی این طرح است و بر همین اساس علی‌رغم صدور اخطاریه‌های کتبی و تذکر شفاهی در بازدیدها و طرح‌های ضربتی و همچنین نصب بنر اطلاع‌رسانی از طریق پرتابل‌ها در سطح مناطق آلوده و عدم توجه و رعایت مقررات توسط برخی از اصناف معارض این طرح اجرا شد تا با جمع آوری عوامل سدمعبر از مخدوش شدن سیمای شهری جلوگیری شود.

 

 

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    18 2
    چه طور یک بساز بفروش که همه پیاده رو و نصف خیابان را برای چند سال بند میاره زیبایی بصری به خطر نمیتدازه و سد معبر از نظر شما نمیکنه و جهادی باهاش برخورد نمی کنید؟