سخنان مهم رهبری درباره انتخابات/ تنها جایی که رهبری در انتخابات دخالت خواهند کرد/ واکنش به یک شعار

رهبر معظم انقلاب فرمودند: هر کس بخواهد با نتیجه آرای ملت در بفتند، بنده در مقابلش می ایستم. در انتخابات های گذشته همینطور بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، حضرت آیت الله خامنه ای در بخش پایانی سخنان نوروزی خود در حرم رضوی درباره انتخابات پیش رو سخن گفتند.

ایشان اظهار داشتند:‌ در کشور ما بسیار مهم است، نه فقط انتخاب ریاست جمهوری بلکه انتخابات مجلس و شوراها هم همینطور است. انتخابات یکی از دو رکن مردم سالاری دینی است. مردم سالاری دینی روی دو ستون ایستاده است، یکی از این دو رای مردم است. ما به برکت انتخابات به دنیا فخر می فروشیم. دشمنان برای کوبیدن ملت ایران و جمهوری اسلامی انتخابات ما را ندیده می گیرند، این نشان می دهد انتخابات خیلی مهم است.

در اینجا یکی از حاضران شعار هیهات من الذله سرداد که مقام معظم رهبری در واکنش اظهار کردند:‌ اینجا اگر لازم است هیهات بگویید، بگویید «هیهات از عدم انتخابات». انتخابات مایه عزت ملی، تقویت ملت ایران، آبروی ملت ایران است. البته توجه کنید که من باز هم در باب انتخابات عرض خواهم کرد.

سخنان رهبر معظم انقلاب در باب انتخابات به شرح زیر است:
* انتخابات یک پدیده اقتدار آفرین است. مردم و صاحبنظران دنیا در مقابل فکر مردم سالاری دینی که در دنیا مطرح شد مجذب شدند. در برابر مکاتب گوناگون مثل لیبرالیسم، کمونسیم و فاشیسم و... امام بزرگوار مردم سالاری دینی را که همان جمهوری اسلامی است، وارد میدان کرد و ملت ها و خواص را در تمام امکنه دنیا مجذوب خود کرد.

* باید در انتخابات ملت ایران بدرخشد. در درجه اول آنچه برای این حقیر مهم است شرکت عمومی در انتخابات است و همه آحادی که می توانند رای دهند و مشمول قانون هستند وارد انتخابات شوند. این اولین و مهمترین خواسته ماست.

*آنچه در مورد انتخابات من عرض می کنم این است که در امر انتخابات مُر قانون باید عمل شود، نتیجه انتخابات ملت، هر چه که شد معتبر است و قانون است. بنده در انتخابات ها هیچ گاه دخالت نمی کنم. هیچوقت به مردم نگفتم و نمی گویم چه شخصی را انتخاب کنید و چه شخصی را انتخاب نکنید. یک جا فقط دخالت می کنم و آنجاست که عده ای بخواهند، در برابر رای مردم بایستند و رای مرذم را بشکنند.

*هر کس بخواهد با نتیجه آرای ملت در بفتند، بنده در مقابلش می ایستم. در انتخابات های گذشته همینطور بوده است. در سال 76، در سال 84 و 88 و در سال 92 برخی در برابر چشم مردم بوده و مردم مطلع شدند و برخی را هم در مقابل مردم نبود و مردم مطلع نشدند. در همه این سال هایی که شمردم عده ای خواستند در برابر رای مردم بایستند، که در سال 88 کسانی در انتخابات اردوکشی کردند و در سال های دیگر، جور دیگری بود. در همه این سالها من ایستادم و گفتم نتیجه رای مردم هرچه که هست باید تحقق باشد. این، آنجایی است که من در امر انتخابات دخالت می کنم و در مقابل مخالفین و معارضین انتخابات می ایستم.

*در بقیه امور باید مر قانون عمل شود و مردم تشخیص بدهند و حرکت کنند. پیش بینی من این است که به توفیق الهی انتخابات ما انتخابات پرشور و فراگیری خواهد بود و انشالله نتیجه آن، چه در شوراها و چه در ریاست جمهوری،‌مورد رضای الهی و موجب سعادت مردم ایران باشد.

*‌ من می گویم انتخابات را خوب برگزار کنید، ملت سرافراز خواهد شد و دشمن به توفیق الهی هیچ غلطی نمی تواند بکند.

مشروح بیانات معظم له متعاقبا منتشر خواهد شد.
29213

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =