خوشرو در سازمان ملل: پیام نوروز مقابله با افراطی‌گری، تاریکی، تخاصم و تخریب است

خوشرو در مراسم بزرگداشت نوروز در سازمان ملل متحد: پیام نوروز مقابله با افراطی گری، تاریکی، تخاصم و تخریب است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سخنرانی غلامعلی خوشرو، سفير و نماينده دايم ايران نزد سازمان ملل متحد در بزرگداشت نوروز به شرح زیر است: 

بوي باران، بوي سبزه، بوي خاك
شاخه هاي شسته، باران خورده، پاك
نرم نرمك مي رسد اينك بهار
خوش به حال روزگار

نوروز با همه مفاهيم، رسوم و تشريفاتش، بيش از يك تاريخ صرف در تقويم ماست. نوروز يك منظومه فرهنگي است كه يادآور اميد، صلح و خوشبختي براي ميليون ها إنسان در أقصي نقاط گيتي است؛ صرف نظر از قوميت و ديدگاههاي سياسي يا مذهبي آنها.
نوروز بزرگداشت اعتدال، دوستي، روشنايي و زندگي است. پيام نوروز در جهان مملو از بحران كنوني بيش از هر زمان ديگري اهميت مي يابد؛ پيامي كه با إفراطي گري ، تاريكي، تخاصم و تخريب مقابله مي كند.

برگزاري جشن نوروز در سازمان ملل به منظور يافتن و تشويق اقدامات جمعي است كه ميان پيام بهار و سازمان ملل وجود دارد. امسال همزماني مباركي ميان نوروز و برگزاري أجلاس جهاني مقام زن در سازمان ملل به وجود آمده است. زنان مهمترين نقش را در بزرگداشت نوروز إيفا مي كنند، آنها مهمترين محافظان ميراث فرهنگي ارزشمند نوروز هستند كه از نسلي به نسل ديگر منتقل شده است.
در زماني كه ارزش هاي أساسي انساني نظير تنوع فرهنگي، صلح و آشتي، حسن همجواري و همسازي با طبيعت و حفظ محيط زيست در معرض تهديد دائمي هستند، بيش از هر زمان ديگري نياز به بزرگداشت و گرامي داشتن نوروز احساس می شود.

فرهنگ غني نوروز و روح عميق بهار در پهنه گيتي و در طول تاريخ به پرواز درامده و هرگز با هيچ فرمان منع مسافرتی قابل توقف نيست.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =