۰ نفر
۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷

یکی از عوارض اصلی سفرهای بی هدف و رقابتی همین تصادفات میباشند که تلفات آنها از جنگ اول جهانی نیز بیشتر شده؛ تازه چرا بعضی ازما رانندگی را با جنگ مقایسه میکنند؟

تا امروز که پنجمین روز از تعطیلی نوروز است 3000 مجروح و160 کشته روی دست مردم مانده و هرکس به ظن خویش سازمان و عنصری را مقصر قلمداد میکنند.

لطفا به این عدد توجه نمایید:100 خودرو در جاده تهران در خراسان رضوی با یکدیگر تصادف کرده اند.100 راننده وبافرض هر خودرو سه سر نشین یعنی 300 مسافر یعنی چه؟ بارها در مصاحبه ها یم وحتی در سخنرانی های مختلف در پلیس راهنمایی عرض کردم باید به افراد نو گواهینامه تا یکسال اجازه خروج از شهر ها داده نشده ودر صورت خروج جرایم سنگین تا ضبط خودرو اجرا گردد.

فرد امروز گواهینامه میگیرد که باعتبار چند ساعت کلاس میباشد؛فردا با این موج تولید و فروش خودرو یکی را میخرد پس فردا خانواده یا دوستان راسوار کرده واحتمالا به شمال حرکت میکنند.

سفر همان و عزادار و گرفتار شدن خانواده های مختلف همان.هیچ کس حتی افراد مغرض نیز نمیتوانند منکر تلاشهای فوق العاده پلیس راه وراهنمایی گردد. پس می ماند سه عامل وقوع راننده؛ خودرو؛جاده؛ سفرهای بیهدف و تعویض شهر هدف درمیان جاده کمبود تجربه؛ غرور کاذب در رانندگی؛ توقع لامبورگینی از پراید داشتن؛ فقدان ارگونومی مناسب برای بسیاری از خودرو؛ فرسودگی خودرو ولاستیکها؛ بی توجهی به قوانین رانندگی؛ حدود 60 در از تصادفات به علت استفاده از موبایل و چت و ارسال ودریافت پیامک میباشند؛ نا آشنایی با جاده وده ها دلیل ریز و درشت از علل این تصادفات می باشند.

اما در بین تمام دلایل میتوان کمبود مهارت رانندگی؛ وضعف تجربه مرتبط؛خستگی و خواب الودگی و موبایل و موبایل و موبایل دستیاران فرشته مرگ میباشند. تبدیل عید به عزا؛گرفتار شدن در نقص عضو تا اخر عمر ؛ ابتلا به فوبیای تصادف رانیز باید در لیست عوارض این تصادفات قرارداد.

وقتی در انگلستان گواهینامه گرفتم شش ماه اجازه داشتم با حضور یک راننده با تجربه درکنارم رانندگی کنم و با نصب حرفL بر شیشه عقب وجلو به همه اعلام کنم که راننده این خودرو نو راننده است.

سپس گواهینامه درجه دو را گرفتم که تا یکسال حق خروج از شهر را نداشتم.تازه آزمایش رانندگی علاوه بر ایین نامه ومقررات امتحان عملی در شب وروز؛ در باران و افتاب بود و باتوجه به فصل ازمایش رانندگی در یخبندان نیز جزو ازمونها بود.

در خاتمه ضمن تبریک سال نو به مامورین فداکار پلیس راه و راهنمایی که دور از خانه وخانواده بخدمت مشغولند در خواست میکنم ضمن تجدید کار مجمع فرهیختگان و اندیشوران ترافیک؛نسبت به تجدید نظر در ازمونها و جلوگیری از خروج از شهرها زودتر از یکسال؛فرهنگ سازی رانندگی در رسانه ها مخصوصا تلویزیون اقدامات جدی وفوری وفوری مبذول دارند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجيد ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    12 0
    ما ديگه هيچي نميگيم چون گفتن و نگفتن فايده نداره
  • بی نام A1 ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    8 15
    وقتی این آقای کارشناس علت اصلی این همه تصادف را نمی داند وای به حال بقیه. علت اصلی 2 عامل است و تمام. یکی فاصله از ماشین جلویی به نسبت سرعت و دوم نراندن بین خطوط. حالا ماشینها پراید باشه یا فراری اگه رعایت بشه هیچ اتفاقی نمی افته. رعایت نشه ربطی به جاده و ماشین نداره. که اگه داشت هندوستان باید بدتر می بود. هم جاده های بدتری داره هم ماشینهای داغونتر. دیدم که می گم.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    15 3
    از راهنمایی و رانندگی به خاطر زحماتی که می کشد تشکر می کنم. ولی اقدامات این عزیزان کافی بنظر نمی رسد. آیا واقعا توان سروسامان دادن به این رانندگی وحشتناک را ندارید؟ چند پیشنهاد: در قالب فیلم مستند نحوه رانندگی در کشورهای پیشرفته تر را در تی وی نشان دهید. جریمه ها را بیشتر کنید. برای مدتی ما موران زیادی را بکار برید برای جریمه رانندگانی که بین لاینها نمی رانند، لایی می کشند و فاصله را با خودرو جلویی رعایت نمی کنند و ..... البته شما خود کارشناس هستید و اینها را می دانید. لازم است عمل کنید. جان بی گناهان در خطر است.
  • بی نام A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    15 5
    آیا تا کنون شده که فقط یکبار کمپانی تولید کننده اتومبیل یا وزارت راه در تصادفات مقصر شناخته شده و مجبور به پرداخت خسارت شوند؟؟؟
  • بی نام DE ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۴
    23 3
    شما كه تبليغ ميكنيد مردم نريد تركيه امنيت نيست مرد باشيد تبليغ كنيد مردم مسافرت نريد چون فرهنك رانندگي نداريد جاده نداريم و ماشين خوب هم كمه چون ايران خودرو و سايپا اشغال بلدن توليد كننتو تركيه خون از دماغ يه نفرم نيومده
  • بی نام A1 ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    18 2
    بابا اصلا پراید افتضاح و بد وقتی با سرعت160 تا تو جاده لایی میکشن توقعت چیه
  • بی نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    17 4
    محل کار من بیرون از شهر و با سرویس میریم سر کار ، به خاطر گردن درد تو سرویس نمیخوابم و معمولا بیرون از اتوبوس رو نگاه میکنم . بار ها و بارها دیدم راننده ها تو جاده باسرعت های بالا دارن با موبایل صحبت میکنند یا حتی اس م اس میدن کجای دنیا اینجوری ؟ فرهنگ سازی قبول ولی نباید قوانین سخت و بازدارنده هم داشته باشیم .؟
  • بی نام IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    8 3
    تا کی تولید خودروهای قدیمی و ارابه های مرگ پراید و 405؟؟؟؟؟
  • حسین A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    0 0
    شما از تجربه انگلستان نوشتی منم درکم را از ایران بگم : اینجا همه استاد دور زدن قانون هستند یعنی وقتی گفتند تاشش ماه باید تنها پشت فرمون ننشینی طرف گواهینامه رو می ذاره کشو وشش ماه بعد میاد پشت فرمان .چرا توقع نمی کنید ک آموزشهای سخت گیرانه باید برای دریافت گواهینامه الزامی شود ما ها اساتید سهل گیری وسهل انگاری هستیم چون از اول یادمان دادند که سخت میگیرد جهان برمردمان سخت کوش .حالا به همین سهولت هم تصادف میکنیم و میمیریم
  • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    0 0
    اتفاقا به شدت باید منکر کار پلیس شد، کدوم زحمت؟ تو جاده تو خیابون هیشکی نیست که جلوی بعضی راننده های وحشی رو بگیره، یه مشت دوربین نصب کردن برای پول دراوردن فقط، کدوم پلیس؟ کدوم کنترل؟ شما هرجای تهران یا ایران میخوای باش کافیه ده دقیقه تو خیابون رانندگی کنی محاله حداقل پنج تا خلاف سنگین نبینی، بعد میگن پلیس زحمتکشه
  • بی نام IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۵
    0 0
    تنها دلیل بی فرهنگی و بیماری های روانی حادی است که کلی از جمعیت ایران باهاش دست به گریبان هستند راه حل: ۱. اصلاح قوانین رانندگی که خود به نوعی باعث ترویج تصادف می شوند مثلا قانون هر خودرویی که از پشت به خودرویی بزند مقصر است ۲. اجرای تمام و کمال قوانین موثر در ایجاد تصادفات مثل رانندگی بین خطوط و رعایت فاصله ها ۳. کنترل رعایت حداقل سرعت چرا که خیلی از تصادفات بخاطر عدم رعایت سرعت مصوب هست مثلا یکی به تصور قانونمند و محتاط بودن توی لاین سبقت که سرعت ۱۲۰ باید بروند با سرعت ۷۰ رانندگی می کند ۴. بالا بردن رفاه عمومی و فرهنگ سازی تا از شیوع بیشتر بیماری های روانی جلوگیری بشود و ملت عقده ای و ندید بدید بار نیایند