تأکید وزیر ارشاد بر نقش‌آفرینی اجتماعی هنر تئاتر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به مناسبت روز ملی تئاتر، بر حمایت از تولید و توسعه زیرساخت‌های اجرای نمایش در سراسر کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیامی  را به مناسبت روز ملی تئاتر منتشر کرد.

او در این پیام نوشته است:

«تئاتر، ترسیم بی واسطه و آگاهانه جامعه است. از این چشم ‌انداز بسیط، بهتر می‌توان به واقعیت‌های جامعه و نیازهای آن اندیشید. دیرزمانی است هنر اصیل تئاتر، نشان توسعه و تعالی جوامعی بوده که به نیک سرشتی و خوش سرنوشتی مردم خویش اهتمام دارند و خردمندانه از صداقت و شفافیت تئاتر برای بهبود آلام اجتماعی بهره می‌گیرند.

ضرورت توجه به تئاتر و باور به نقش‌آفرینی اجتماعی آن، می‌تواند ما را به سرمایه‌ای بی بدیل رهنمون سازد که از آن به نفع نیازهای زمانه امروز و  خواسته‌های فردا بهره‌مند شویم.

توجه به نتایج مطالعات آماری، می‌تواند در نظم و نظام هنرمندمحور تئاتر امروز موثر واقع شود و دستیابی به این مهم با ممارست و همکاری همه نهادهای فرهنگی که به برگزاری رویدادها، تولیدات نمایشی و مشارکت در فعالیت‌های هنری و ارزش‌های نهفته در تئاتر وقوف دارند، امکان پذیر خواهد شد.

حمایت از تولید و توسعه زیرساخت‌های اجرای نمایش در سراسر کشور در اولویت برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که خوشبختانه همگام با رویکرد اقتصاد مقاومتی در افزایش تولیدات متنوع نمایشی، باعث شده تا افق روشنی نسبت به اشتغال‌زایی هنری و رونق بخشی اقتصادی این هنر مردمی متصور باشد.

تحقق سیاست قطعی کاهش تصدی‌گری دولت و جلب مشارکت هنرمندان در مدیریت تئاتر با تاکید بر تقویت صنوف به ویژه خانه تئاتر، ثبت گروه‌های نمایشی، برگزاری انتخابات آزاد انجمن هنرهای نمایشی ایران در سراسر کشور و اهمیت دادن به تئاتر استان‌ها موید باورمندی به توان جامعه تئاتری و اعتماد به ظرفیت‌هایی است که در مسیر رو به پیشرفت تئاتر این سرزمین و آینده درخشان آن، نقش ممتازی خواهد داشت.

نخستین نکوداشت «روز ملی هنرهای نمایشی» در تقارن با بهار طبیعت و حلول سال نو، می‌تواند موید تحول آفرینی و نشاط بخشی تئاتر و امیدواری نسبت به روزهای بهتر برای فرهنگ و هنر و شکوفایی هنر خلاقانه این مرزوبوم و صیانت از فرهنگ ملی باشد. این روز ارجمند را به جامعه هنری بویژه اصحاب فرهیخته هنر تئاتر شادباش می‌گویم.»

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =