۰ نفر
۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۱

در خبر انتخاب خواندم که استاندار تهران گفته است که باید تهران را آنقدر گران کنیم تا مهاجرت به آن متوقف شود.

من حدود بیش از بیست سال قبل این مطلب را از زبان شهردار وقت اقای کرباسچی شنیدم که همین عقیده را داشت و دیدیم که موفق نبود.

هر چه تهران گران تر شود و هر چه شهر ها گران تر شوند امکان مهاجرت به صورت حاشیه نشینی و دلالی بیشتر می شود . مشکل را باید به طریق دیگر حل کرد. به نظر من باید کسانی که در شهر های بزرگ زندگی می کنند اگر به زندگی در شهر علاقمندند باید بخشی از مالیات های خود را به صورت هدفمند صرف مناطق اطراف از قبیل شهر های کوچک تر بخش ها و روستاها کنند و به گونه ای رفاه را در آنها فراهم آورند که انگیزه ای برای آمدن به شهر پیدا نکنند.

ضمن اینکه مسئولان اجرایی هم باید در اجرای مقررات ثابت قدم و پایدار باشند. به قول معروف شل کن سفت کن نباشد و همه مسئولان در تصمیم گیری هماهنگ باشند و متخلفان مواخذه شوند. هم اکنون به خاطر شرائط بد شهر های بزرگ ازجمله تهران اتفاقا پول دار ها علاقمندند تا بیشتر ایام و اوقات خود را در نواحی ییلاقی و دور از شهر بگذرانند و این بی نوایان هستند که به وفور راهی تهران می شوند تا از مشاغل کاذب ،نان و نوایی کسب کنند و بعد می مانند و دوستان و خانواده هایشان را هم صدا می کنند و حلبی اباد و زور آباد و مانند آن می سازند و بعد از مدتی شهردار ها مجبورند برای آن فکری کنند!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 656655

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
    0 0
    شاید علت اصلی مهاجرت به تهران فقط میزان رفاه در تهران نیست. آمار میزان سپرده های مردم در بانک های کشور جند روز پیش منتشر شد. 60 درصد پول کشور در تهران است. وقتی این همه پول در یک استان جمع می شود منطقا میزان کار و کارخانه در اون استان بیشتر می شود. پس همیشه میل به مهاجرت به تهران باقی می ماند. شاید بهتر باشه بقیه استان ها یک برنامه ساده سازی سرمایه گذاری اجرا کنند تا به این طریق جلوی خروج سرمایه دارانشان را بگیرند.
  • بی نام IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    0 0
    مردم تهران جزو باسواد ترین ها بوده هستند و خواهند بود این چیزی است که آنها را پیش برده. ارتباط منطقی با دنیا و روش درست شهر نشینی و دوری عقاید قومی و گله ای و نژاد پرستانه چیزی است که تهران را ساخته