ایرنا نوشت: فیلیپ مورئاو دفارگس کارشناس فرانسوی علوم سیاسی به دلیل اظهاراتش در یک شبکه تلویزیونی علیه رئیس جمهور ترکیه پیام عذرخواهی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی روز یکشنبه اعلام کرد: دفارگس کارشناس علوم سیاسی انستیتوی روابط بین الملل فرانسه(IFRI) که علیه رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه سخن گفته و خواستار ترور او شده بود، با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود از مردم ترکیه، مخاطبان و اردوغان عذرخواهی کرده است.

وی پس از اظهاراتش با واکنش مردم و ترک تبارهای فرانسه مواجه شده بود.
به گزارش آناتولی، در متن عذرخواهی دفارگس آمده است: اظهار نظرهای من در رابطه با وضعیت ترکیه در برنامه 'جهان در 7 روز' که از شبکه بی.اف.ام بیزنس در روز شنبه 22 آوریل پخش شد، مناقشاتی را به دنبال داشت.
وی برخی از اظهارات خود را اشتباه و نامناسب خوانده و اعلام کرده است: 'بسیار متاسفم و صمیمانه از تمام اشخاص و گروه هایی که ممکن است موجب رنجش خاطر آنها شده باشم، عذرخواهی می کنم و این اظهارات هیچ ارتباطی با انستیتوی روابط بین الملل فرانسه نداشته و کاملا شخصی بوده است'.

 وی در در برنامه 'جهان در 7 روز' که از شبکه بی.اف.ام بیزنس در مورد نتایج همه پرسی در ترکیه گفته بود که 'ترکیه با بن‌بست مواجه است و برای حل این موضوع، یا باید جنگ داخلی اتفاق بیافتد یا با این که گفتن اش سخت است، اردوغان کشته(ترور) شود'.
این اظهارات ابتدا با واکنش مجری برنامه و سپس کاربران در شبکه‌های مجازی مواجه شد و کاربران شبکه‌های مجازی نسبت به 'تشویق به جنایت' از سوی او واکنش نشان دادند.
همچنین بسیاری از اتباع ترکیه در فرانسه با غیرقابل قبول خواندن اظهارات دفارگس نسبت به رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، شکایت خود را تسلیم شورای عالی تحقیق و تفحص برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی فرانسه (CSA) کردند.
آنها با اشاره به تمدید وضعیت فوق العاده در فرانسه و جرم بودن ستایش ترور و تشویق به ترور در این وضعیت، این اظهارات را محکوم کرده و خواستار رسیدگی شده اند.
معترضان همچنین خواستار توضیح و عذرخواهی شبکه بی.اف.ام بیزنس انستیتوی روابط بین الملل فرانسه(IFRI) شده اند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =