پیام رییس دانشگاه علوم پزشکی در هفته سلامت/ خلق احساس افسردگی عامل خودکشی است

صبح امروز به مناسبت هفته سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی استان زنگ سلامت در دبیرستان شاهد دخترانه متوسطه دوره اول به صدا درآمد.در این مراسم رییس دانشگاه علوم پزشکی،نماینده ولایت فقیه در استان،معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پروش و اصحاب رسانه نیز حضور داشتند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، کوروش ساکی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان در این همایش ضمن تبریک هفته سلامت بیان داشت:انسان موجودی دو وجهی دارای روح و روان و جسم است و همانگونه که جسم در خطر بیماری قرار دارد،روح و روان نیز ممکن است دچار اختلالات متعدد شود که بیماری های روح را دامن می زند.
دکتر ساکی تشریح کرد:خلق احساس افسردگی عامل خودکشی ست.هم اکنون به دنبال اختلالات اضطرابی شاهد شیوع بیماری افسردگی هستیم.افسردگی منجر به بی حالی، ضعف و ناتوانی شخص شده و گاه فرد بدون هیچ علت خارجی اقدام به خودکشی می کند. لذا باید با شناختن عوامل اضطراب زا و تنش زا و نیز افزایش تحرک و نشاط در اقشار مختلف جامعه از شیوع بیماری افسردگی ممانعت به عمل آورد.
توزیع قرص آهن و ویتامین دی در مدارس
بهرامی معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش در ادامه این همایش ابراز داشت:تحرک ضامن بقای انسانها است و تامین محیطی بانشاط و دارای تحرک از الزامات محیط آموزشی دانش آموزان است زیرا اعتقاد داریم جامعه ای پیشرفت خواهد کرد که دارای افرادی سالم و سرزنده باشد.
بهرامی ضمن تشکر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی و کارشناسان این حوزه در دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:مدارس هم از دانشگاه علوم پزشکی رضایت داشته و از لحاظ کیفیت سلامت در بالاترین سطح همکاری و تعامل قرار دارند به نحوی که کیفیت بهداشت و سلامت مدارس در بازدید سرزده کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مورد تایید قرار گرفته است.وی در این راستا از توزیع قرص ویتامین دی و قرص آهن در مدارس خبرداد.
معاونت سلامت آموزش و پرورش در خصوص حفظ محیط زیست و فعالیتهای مدارس خبر داد:با تلاش و همکاری پدر بلوط ایران، طرح کاشت درخت بلوط توسط هر دانش آموز از دیگر برنامه های آموزش و پرورش است.
وی خبر داد: در سال جاری 52و هزار 600 اصله نهال توسط دانش آموزان کاشته شده است و در راستای طرح سفیران سلامت نیز سی هزار سفیر سلامت در سطح مدارس آموزش دیده اند.
گفتنی ست در خاتمه این برنامه از مهندس مظفر افشار پدر بلوط ایران و مهندس سید محمد قاسمی از فعالان زیست محیطی و همچنین از ۹ خبرنگار و خبرگزاری های فعال استان نظیر مهر، خبرآنلاین،تسنیم، ،ایسنا و... در حوزه سلامت تجلیل به عمل آمد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =