ایسنا نوشت: رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران جزئیات پیشنهادش مبنی بر تفکیک مدیریت متروی تهران – کرج (خط 5) را تشریح کرد.

احمد دنیامالی با بیان اینکه خط 5، 17 سال است که احداث شده و حدود 2200 نیرو در این خط فعالیت می‌کنند و سالانه 300 تا 400 میلیارد تومان برای شهرداری تهران هزینه دارد، گفت: در گذشته که شهرستان کرج به استان البرز تبدیل نشده بود. ایجاد این خط و تأمین هزینه‌های آن برای شهرداری تهران توجیح داشت اما حالا بخشی از این خط در محدوده جغرافیایی شهر تهران نیست و باید شهرداری کرج نیز در مدیریت این خط مترو ایفای نقش کند.

وی گفت: در حال حاضر ایستگاه صادقیه به دلیل اینکه نقش یک ایستگاه مبادله‌ای را ایفا می‌کند با ازدحام زیادی روبرو است. ایستگاه «وردآورد» در حال حاضر ایستگاهی است که در خط مرزی تهران و کرج قرار دارد و می‌توانیم این ایستگاه را به عنوان ایستگاه مبادله‌ای جدید قرار دهیم، یعنی دیگر قطارهای دو طبقه وارد ایستگاه صادقیه نشده و قطارهای موجود نیز از خط 2 به «وردآورد» بروند و در آنجا مسافران با استفاده از قطارهای دو طبقه به سمت کرج حرکت کنند که بر همین اساس از شلوغی و حجم مسافران در ایستگاه صادقیه کاسته می‌شود.

دنیامالی با بیان اینکه شهرداری کرج نیز باید در مدیریت خط متروی تهران - کرج نقش ایفا کند، گفت: قطعا عدم تفکیک حوزه کاری متروی خط 5 مشکلاتی را در آینده ایفا می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در حال حاضر پیگیر آن هستیم که شهرداری لایحه‌ای پیرامون این تفکیک به شورای شهر ارائه کند گفت: باید تمام هزینه‌های ایستگاه‌های «وردآورد» به بعد و به سمت کرج محاسبه شده و به شهرداری تهران پرداخت شود و حوزه کاری شهرداری تهران و کرج در این خط مترو تفکیک شود.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای این خط مترو گفت: باید شهرداری کرج نیز در حوزه جغرافیایی خود نقش ایفا کند.

۴۷۲۳۵

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    0 6
    خیلی ایده خوبی است
  • بی نام IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    4 0
    این یعنی گذاشتن کلی هزینه بر روی دست مردم چون واگن های دو طبقه برقشان را از بالا می گیرند و واگن هایی که شما پیشنهاد دادید برقشان را از پایین می گیرند و اگر بخواهید این کار را بکنید کلی هزینه برای تغییر سیستم باید پرداخت بشه ضمن این که الان متروی تهران کمبود واگن داره اون وقت شما می خواید واگنها را به جاهای دور بفرستید ضمن این که با این کار فقط صورت مساله پاک میشه و ازدحام مسافر از ایستگاه صادقیه به ایستگاه ورد اورد منتقل میشه ،مضن این که برای تبدیل ایستگاه ورد اورد به ایستگاه تبادلی باید کلی هزینه کرد تا مثل ایستگاه صادقیه تبادلی بشه تا دو خط در کنار هم قرار بگیرند که با این کار باید مدتی ایستگاه ورد اورد تعطیل بشه و بخشی از ایستگاه تخریب بشه تا تا دو سکو در کنار هم قرار گیرند
  • بی نام A1 ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    1 0
    تا وقتی کرج و تهران اینقدر به هم وابسته هستند خیلی دشوار است که این مبادله مسافر رو در هر ایستگاهی از بین ببریم.
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    1 0
    توجيه يا توجيح؟