۰ نفر
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۵

ایسنا نوشت: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حملات ترکیه در عراق بدون موافقت ائتلاف ضد داعش صورت گرفته است.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد: ما تأکید داریم که هرگونه اقدام نظامی در عراق باید براساس احترام به حاکمیت این کشور صورت گیرد. حملات ترکیه بدون موافقت ائتلاف بین‌المللی صورت گرفته و به تلفات جانی هم‌پیمانان ما منجر شد.

پنج تن از پیشمرگ‌ها روز سه‌شنبه در حمله ترکیه به سنجار کشته شدند. کابینه عراق این حمله را محکوم کرد و نسبت به تکرار آن هشدار داد.

وزارت خارجه آمریکا نیز از حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه ابراز نگرانی و تأکید کرد که این حملات بدون موافقت ائتلاف بین المللی صورت گرفته است.

وزارت خارجه آمریکا تأکید کرد: اقداماتی از این قبیل به نیروهای ائتلاف ضرر می‌رساند. ما حمله غافلگیرکننده ترکیه به گروه‌های هم‌پیمان و همچنین نقض حریم هوایی عراق را محکوم می‌کنیم.

مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما مستقیما نگرانی خود را به ترکیه ابلاغ کردیم.

براساس گزارش‌ها ارتش ترکیه، ۴۰ تن از نیروهای پ‌ک‌ک در کوه‌های سنجار و ۳۰ تن نیز در جبل قره تشوک در شمال شرق سوریه کشته شده‌اند.

وزارت خارجه عراق نیز اعلام کرد: تجاوز نظامی ترکیه به منطقه کوهستانی سنجار نقض آشکار منشورها و معاهده‌های بین المللی است. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم موضع دوراندیشانه و نهایی را در قبال تجاوز ترکیه اتخاذ کنند.

در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: عراق از تمامی روش‌های حقوقی و دیپلماتیک برای محکومیت تجاوز ترکیه و تضمین عدم تکرار آن استفاده خواهد کرد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 658725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =