روسیسکایا: مردم ایران به برقراری روابط سازنده با دنیا و غرب رأی دادند

یک روزنامه روسی در تحلیلی از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت: پیام این انتخابات رأی مردم ایران به ادامه روند برقراری روابط سازنده این کشور با غرب و همه دنیا بود.

به گزارش خبرآنلاین، روسيسکايا  در تحلیل خود می نویسد: آقای روحانی رئیس جمهور ایران در انتخابات 19 ماه می بیش از 57 درصد آراء را کسب کرده و اینک بار دوم برای 4 سال رئیس‌جمهور کشور خواهد بود.

آقای رئیسی رقیب اصلی آقای روحانی قریب به 38 درصد آراء را کسب کرد. نخبگان ایرانی "توپخانه سنگین" را در حمایت از آقای روحانی بکار گرفتند. از جمله نوه آیت الله خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی از مردم دعوت کرد به نفع آقای روحانی رأی دهند.

مامدُوا رئیس بخش ایران در مرکز مطالعات خاورمیانه می‌گوید: "روحانی سعی دارد با همه کشورها روابط حسنه برقرار کند، از درگیری طفره می‌رود. او از گسترش روابط با غرب حمایت کرده و همچنین خواهان توسعه روابط با روسيه و اتحادیه اورآسیا می‌باشد. این خط موزون با منافع غرب، روسيه و چین مغایرت ندارد".

رئیس شورای ایرانی آمریکایی می‌گوید: مردم ایران با این رأی بار دیگر حمایت از برقراری روابط سازنده با آمریکا ، غرب و دنیا را تأیید کردند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    0 0
    شما چرا رابطه با آمریکا رو مساوی کردین با رابطه با دنیا