۰ نفر
۱ تیر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۸
 فرش لری ثبت بین المللی شد

پرسنا نوشت: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان که با موضوع بررسی مشکلات فرش لری در استانداری برگزار شد، از افتتاح نمایشگاه فرش لری طی چند ماه آینده خبر داد.

رضا صفی خانی افزود: در سطح استان لرستان ۲۰ هزار بافنده وجود داشته که آمار تولید تنها ۵ هزار نفر از آن ها به دست ما می رسد.
وی با بیان اینکه بسیاری از بافندگان لرستان به صورت دستمزدی برای دیگر استان ها فرش می بافند، افزود: دلالان استان های دیگر با در اختیار گذاشتن خامه نزد بافندگان ما تولیدات آن ها را تحت عنوان تولیدات دیگر استان ها به فروش می رسانند.
فرش لری ثبت بین المللی شد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه فرش لری انجام شده است، عنوان کرد: یکی از مهمترین کمک های سازمان ملی فرش به استان ثبت بین المللی فرش لرستان بود.
صفی خانی افزود: با ثبت بین المللی فرش لری، بافندگان لرستانی در کشور می توانند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.
وی در ادامه به ثبت قرارداد نقشه فرش لری با سازمان ملی فرش اشاره کرد و گفت: ثبت نقشه لری که توسط استان های همجوار دزدیده شد، یکی از خواسته های مهم بافندگان استان طی سال های گذشته بوده که در این راستا قراردادی منعقد و اعتباراتی تامین شده است.
خانه فرش دورود به زودی افتتاح می شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان از در دست اقدام بودن ایجاد مرکزی برای فروش فرش بافندگان استان خبر داد و بیان داشت: در این راستا بحث نمایشگاه فرش را علیرغم کارشکنی های فراوان در استان به پیش می بریم که با تامین همه اعتبار آن تا چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
صفی خانی یکی از برنامه های اقتصاد مقاومتی استان را ایجاد خانه فرش لرستان دانست و گفت: خانه فرش دورود هم اکنون آماده افتتاح بوده که طی هفته صنعت و معدن به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: خانه فرش کوهدشت نیز تامین اعتبار شده و عملیات ساختمانی آن در حال انجام است که در شش ماهه اول سال جاری افتتاح خواهد شد.
لزوم تزریق تسهیلات به حوزه فرش لرستان
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان همچنین از ایجاد چند کارگاه رنگرزی در استان طی سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته بیشترین اعتبارات برای آموزش فرش بافان توسط استان لرستان اخذ شد و موفق شدیم رتبه اول کشور را در بحث آموزش فرش بافان به دست آوریم.
صفی خانی با بیان اینکه نگاه سازمان ملی فرش به لرستان به عنوان یکی از استان ها ضعیف در حوزه فرش عوض شده است، عنوان کرد: برای تکمیل زنجیره تولید فرش در استان لرستان نیاز به تزریق تسهیلاتی به حوزه فرش استان داریم و این درحالیست که طی سال گذشته حتی یک ریال تسهیلات در این زمینه دریافت نکردیم.
وی در پایان یادآور شد: با جذب ۱۵ هزار بافنده ای که به صورت تکی و برای واسطه ها کار می کنند می توانیم ظرفیت تولید فرش را در استان بالا ببریم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =