واحد مرکزی خبر نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا طرح مربوط به اعمال تحریم های جدید علیه روسیه، ایران و کره شمالی را با اکثریت بسیار بالایی ، با 419 رای موافق تصویب کرد.

این طرح بیش از دو سوم آرای موافق مجلس نمایندگان آمریکا را به خود اختصاص داده و 3 نماینده مخالف، از حزب جمهوری‌خواه بودند.

البته این طرح نسخه اصلاح شده طرحى است که پیش از این با هدف تحریم ایران و روسیه در سنا تصویب شده بود.

این طرح با حمایت قاطع جمهوریخواهان و همچنین دموکرات ها روبرو شد. اکنون این طرح باید به تصویب سنا برسد و سپس برای کاخ سفید ارسال شود تا ترامپ آن را امضا یا وتو کند. رهبران سنا به این مسئله اشاره نکرده اند که چه زمانی ممکن است بررسی این طرح را آغاز کنند. کاخ سفید نیز اعلام کرد رئیس جمهور هنوز تصمیم نگرفته است چنین طرحی را امضا کند یا خیر.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از قانون جدید تحریم های ایران روسیه و کره شمالی که لحظاتی پیش به تصویب این مجلس رسید، به عنوان یکی از گسترده ترین بسته های تحریمی در طول تاریخ یاد کرد.

پل رایان در حساب توئیتری خود نوشت: مجلس نمایندگان یکی از گسترده ترین بسته های تحریمی در طول تاریخ را عیله ایران ، کره شمالی و روسیه تصویب کرد.

در همین حال کاخ سفید اعلام کرد درحال بررسی طرح مجلس نمایندگان است . سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد :«‌اگرچه رئیس جمهور از تحریم های سخت علیه کره شمالی ، ایران و روسیه حمایت می کند اما کاخ سفید هم اکنون درحال بررسی طرحی است که در مجلس نمایندگان تصویب شد و در انتظار بسته قانونگذاری نهایی برای قرار گرفتن روی میز رئیس جمهور است.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =