ایسنا نوشت: نماینده دائم واشنگتن در سازمان ملل نسبت به خطرات آنچه تهدید حزب‌الله لبنان برای ملت این کشور خواند، هشدار داد.

به گزارش روسیا الیوم، نیکی هیلی، نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل طی جلسه شورای امنیت که درخصوص بررسی وضعیت خاورمیانه به ویژه پرونده فلسطین برگزار شد، نسبت به عملکرد "حزب الله لبنان" هشدار داد.

این مسئول آمریکایی در عین حال نسبت به اتفاقات کنونی در قدس ابراز نگرانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه گروه‌ها باید در راستای کاهش تنش فعالیت کنند و ما آماده ارائه کمک به این مساله به هر نحوی هستیم.

سفیر آمریکا در ادامه افزود: ضروری است که در اماکن مقدس امنیت در حد یکسان تضمین شود.

هیلی انتقادات تندی از شورای امنیت درخصوص موضعش در قبال درگیری‌های خاورمیانه کرد و مدعی شد: شورای امنیت شرایط خاورمیانه را از آن چیزی که هست پیچیده‌تر می‌کند و به اسرائیل سخت می‌گیرد و نمی‌پذیرد که یکی از دلایل اصلی درگیری‌ها در خاورمیانه "ایران" و "حرب الله لبنان" است.

نماینده دائم آمریکا در سازمان همچنین ادعا کرد: برای آشنایی با ماهیت حزب‌الله لبنان ما باید به فرای کارهای این حزب نگاه کنیم که به نمایندگی از بشار اسد به جنگ می‌پردازد و نیروهایش را به سوریه فرستاده و آنها مسئول برخی حملات خونبار هستند.

هیلی افزود: حزب الله به دنبال نابودی اسرائیل است و کمترین توقع ما از شورای امنیت این است که تهدیدات صریحی که مقابل ما هستند را بشناسد.

وی همچنین مدعی شد: حزب الله لبنان برای جنگ در آینده آماده می‌شود و به طور غیرقانونی اسلحه ذخیره می‌کند و با این اقدام ملت لبنان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

هیلی در عین حال به نقش مهم نیروهای موقت سازمان ملل برای حفظ صلح در لبنان (یونیفل) اشاره کرد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =