ایلان ماسک، کارآفرین مشهور جهان بار دیگر با توییتی در مورد خطرات بالقوه هوش مصنوعی برای بشر هشدار داد و آن را در حال حاضر برای دنیا خطر بزرگتری از کره شمالی دانست.

به گزارش ایسنا و به نقل از بیزنس اینسایدر، بنیانگذار شرکت‌های "تسلا" و "اسپیس ایکس" در پی سلسله هشدارهای خود راجع به خطرات گسترش بی‌رویه هوش مصنوعی، دیروز بار دیگر با انتشار توییتی مراتب نگرانی خود را از این موضوع اعلام کرد.

در توییت وی آمده است: اگر شما در مورد ایمنی هوش مصنوعی نگران نیستید، باید باشید. حتی بسیار بیشتر از خطر کره شمالی.

مالک شرکت استارتاپی "OpenAI" به ارزش یک میلیارد دلار، این توییت را دیشب بعد از خلق یک شگفتی در مسابقه 24 میلیون دلاری بازی‌های رایانه‌ای منتشر کرد. وی بهترین بازیکنان دنیا را در بازی "Dota 2" شکست داد.

"ماسک" ادعا کرد که این ربات "OpenAI" بود که توانست بهترین بازیکنان دنیا را دررقابت‌های "eSports" شکست دهد. اما این هشدار را نیز داد که قدرت رو به افزایش هوش مصنوعی، همچون ربات "OpenAI" که تجربه‌ای به اندازه هزاران بازیکن حرفه‌ای را در خود دارد، بالاخره باید یک جا به خاطر امنیت خودمان افسار زده شود.

وی در توییت دیگری افزود: هیچکس دوست ندارد کنترل شود اما همه چیز از جمله خودروها، هواپیماها، غذاها، داروها و غیره که می‌توانند برای عموم مردم خطر داشته باشند، کنترل می‌شوند. هوش مصنوعی نیز باید چنین باشد.

"ماسک" قبلا هم حس بی اعتمادی خود را نسبت به هوش مصنوعی بیان کرده بود. وی در سال 2016 هشدار داد که اگر برای گسترش هوش مصنوعی مقررات و قوانین محدود کننده وضع نشود، انسان‌ها نقش گربه‌های خانگی را برای سوپرکامپیوترها ایفا خواهند کرد!

"ماسک" این مقایسه را در حالی انجام داد که خودش در حال کار بر روی یک لایه دیجیتالی از هوش مصنوعی روی مغز انسان به نام "توری عصبی" بود.

وی در کنفرانس کد 2016 "Vox Media" در جنوب کالیفرنیا گفت: من فکر می‌کنم یکی از راه حل‌هایی که شاید بهترین باشد، اضافه کردن یک لایه هوش مصنوعی بر روی مغز انسان است. یک لایه دیجیتالی که می‌تواند به خوبی و به طور هماهنگ با بقیه بدن شما کار کند.

دانشمندان عرصه فناوری نانو هم اکنون در حال کار و مطالعه روی این مفهوم هستند.

"ایلان ماسک" وجود این "توری عصبی" را مانعی برای تسلیم انسان در برابر هوش مصنوعی دانست.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =