نمایندگان موافق، وزیر پیشنهادی دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر حاتمی را نماد وحدت بین ارتش، سپاه و نیروهای مسلح خواندند و به تسلط او بر نیازها و اولویت‌های این حوزه اشاره کردند.

به گزارش خبرآنلاین، شهروز برزگر، احمد امیرآبادی فراهانی، امیرحسین قاضی زاده، جلیل رحیمی و عبدالرضا عزیزی امروز پنجشنبه 26 مرداد در نشست علنی مجلس شورای اسلامی به موافقت با امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صحبت کردند.

اهم اظهارات شهروز برزگر کلشانی به شرح زیر است:

*امیر حاتمی فردی اخلاق مدار، خوش فکر و قانونمدار در بالاترین مشاغل ساماندهی ارتش و ستاد نیروهای مسلح برای افزایش توان رزمی ارتش، سپاه و بسیج برای مقابله با تهدیدات دشمن و توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه خارجی نقش آفرین بود.

*وزیر پیشنهادی دفاع در ستاد نیروهای مسلح به عنوان الگوی افسری هوشمند و لایق در بالاترین رده این ستاد درخشید.

*برنامه وزیر پیشنهادی شامل تدابیر مقام معظم رهبری، قانون اساسی، اهداف و راهبردها دولت، سند چشم انداز، سیاست های کلی، قانون وزارت دفاع، برنامه توسعه ششم، اسناد راهبردی نیروهای مسلح و نقشه جامع کشور است که براساس آینده پژوهی و آینده نگری نیروهای مسلح تهیه و تنظیم شده است.

*امیرحاتمی نماد وحدت بین ارتش، سپاه و نیروهای مسلح است. رأی اعتماد قاطع بدون مخالفت بیانگر حمایت نمایندگان از نیروهای مسلح و امر مقدس دفاع و موجب رضایت سربازان ملت خواهد بود. آقای ظریف می گوید «در حین مذاکرات بین المللی علاوه بر حمایت های رهبری و مردم از توانایی های وزارت دفاع و نیروهای مسلح بهره زیادی بردم».

*کمترین بودجه دفاعی را در بین کشورهای منطقه را داریم اما از عمق استراتژیک برخورداریم. موشک های نقطه زن و انواع ادوات جنگی را وزارت دفاع تولید می کند. اگر از تجربه وزارت دفاع در صنعت خودروسازی استفاده شود در این چهارسال می توانیم کمک بزرگی به شهروندان کنیم.

* امیر حاتمی برای انتقال پادگان ها از داخل شهرها به خارج شهرها می تواند بالاترین همکاری را انجام دهد. تمام نمایندگان فراکسیون امید، مستقلین و ولایی با رأی قاطع به وزیر دفاع نشان دهند پشتیبان نیروهای مسلح هستند و خواهند بود.

اهم اظهارات احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

*امیر حاتمی فردی ولایی است که سی سال خدمت در نیروهای مسلح دارد و الگویش صیاد شیرازی است. مسلط به امور نظامی، داشتن مسئولیت های متنوعی در سطح صف و ستاد، مسلط به امور وزارت دفاع، شناخت کامل از نیازها و اولویت های نیروهای مسلح از ویژگی های برجسته ایشان است.

*برنامه پیشنهادی امیر حاتمی نیز ادامه برنامه راهبردی سردار دهقان است. در رشد صنعت موشکی، به کارگیری بخش خصوصی و بهینه کردن هزینه ها، نقش آفرین بوده است و می تواند تعامل بین نیروهای مسلح با دولت و دولت با مجلس را انجام دهد. تعصب صنفی ندارد. قائم مقامش در ستاد نیروهای مسلح از سرداران سپاه بود. تأکید بر استفاده از شایسته ترین ها از سپاه و ارتش و نیروهای مسلح و اهتمام به حمایت از جبهه مقاومت و سپاه قدس و سردار سلیمانی دارد. 

جلیل رحیمی نماینده تربت جام در موافقت با امیر حاتمی، گفت:

*امروز چشم ارتش، سبزپوشان آسمانی سپاه و تمام نیروهایی که در کشور مدافع امنیت این کشور هستند به رای ما است که ببینند سردار حاتمی با چه حمایتی کار خود را آغاز خواهد کرد.

*باید به نیروهای خود عزت و احترام بگذاریم غرب فراموش کرده است که دیپلمات های ما در مزار شریف به شهادت رسیدند و صدای آنها را در غرب کسی نشنید. عروسک های تکه پاره کودکان ما بعد از حمله به هواپیما مسافربریمان هست تا آن را به موزه های حقوق بشری بدهیم.

*نه اصلاح طلب و اصولگرا، شیعه و سنی هیچ تفاوتی برای دفاع از یک سرباز وطن که همه افتخارش پوشیدن لباس دفاع از ایران است، وجود ندارد.

*ظریف سردار دیپلماسی و حاتمی وزیر دفاع ما با همه وزرا متفاوت هستند و باید آنچنان رایی به این دو نفر بدهیم تا کسانی که به تحریم ما رای می دهند بدانند که ما یک دل و یک صدا برای دفاع از رهبری و ارزش های انقلاب ایستاده ایم.ما زمزمه کنیم که «اگر سر به سر تن به کشتن دهیم/ از آن به که تن به دشمن دهیم»

*ما اینجا ایستاده ایم تا از یک امیر وارسته و نظامی با سابقه دفاع کنیم؛ امیری که در روابط بین الملل ارتش، نحوه تعامل جهانی را فراگرفته است. کسی که وقتی قدرت‌های بزرگ دروازه‎های افغانستان را برای نابودی این کشور تجهیز می‌کردند برای امنیت کشور وقت گذاشته است. او چهره ای شناخته شده در ارتش است. ارتشی که آرام و مطیع رهبری به عنوان بازوی قدرتمند در کنار سبزپوشان آسمانی سپاه فضایی را ایجاد کرده اند که دشمنان ما جرات ندارند در این آب و خاک نگاه نادرست داشته باشند.

*به نام همه سربازان وطن برای امیر دلاور ارتش از خانه ملت درخواست رای دارم. این رای یکدست در دفاع دکتر ظریف و آقای حاتمی را به عنوان پشتوانه راه این دو عزیز می دانم.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو جبهه پایداری، چهره دیگری بود که در موافقت با وزیر پیشنهادی دفاع پشت تریبون قرار گرفت. او صحبت‌هایش را با خواندن شعری شروع کرد: این مرد که از سلاله شیران است /از دشمن و منافقان بیزار است/ خوشحالم از اینکه که حاتمی مرد عمل/ در راس دفاع کشور ایران است». اهم سخنان وی به قرار زیر است:

*اینجانب با اصرار از دوستان وقت گرفتم، نه فقط تنها برای شایستگی امیر حاتمی بلکه برای اینکه دوستان متعددی از پاسداران با من تماس گرفتند و از من خواستند از برادر ارتشی شان حمایت کنم. این تماس ها من را به این فکر واداشت که این دو مجموعه که ممکن است با هم در جاهایی رقابت داشته باشند اما به خاطر تفکیک دقیق وظایف، آنچنان برادرانه با هم کار می کنند که وقتی برادری از سپاه وزیر می‌شود و جانشینی از ارتش به کار می‌گمارد و همینطور وقتی برادری از ارتش به وزارت می رسد از برادران سپاه استفاده می کند.

*همین است که در برابر شدیدترین تهدیدها، ضمن حفظ تمامیت ارضی، در حوزه اقتصاد و امنیت، کشور را در جایگاه خوبی نگه داشته اند، به طوری که ما نه تنها نیاز به کمک نداریم، بلکه به نیروهای جبهه مقاومت کمک می‌کنیم.

*این ارتش و سپاه که با هم برادرند/ در روزهای فتنه دو بازوی رهبرند

*مشکل اصلی در اداره کشور به نوع حکمرانی و تعامل بین تیم های مختلف اجرایی باز می گردد. آیا نمی شود همانطور که در حوزه سیاسی با مشورت سران اصلاحات و اعتدال کابینه معرفی می‌شود، در حوزه اجرایی هم این تفاهم به دست بیاید؟ همه به جناب امیر حاتمی رای بدهیم نه فقط برای دفاع از ایشان بلکه برای حمایت از این روش حکمرانی.

عبدالرضا عزیزی هم آخرین موافق وزیر پیشنهادی دفاع بود، که از چند ثانیه زمان باقی مانده قاضی‌زاده استفاده کرد و گفت: وضعیت کشور ما به نحوی است که سه وزیر ارتباطات، ظریف و امیرحاتمی باید رای بالا بگیرند.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =