۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۲

علی ابراهیمی در صحن علنی مجلس گفت:برنامه های ارائه شده از سوی محمد شریعتمداری با اهداف بالادستی انطباق دارد.

علی ابراهیمی، نماینده شازند که در موافقت با محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن وتجارت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی سخن می گفت،افزود: بررسی ها نشان می دهد شریعتمداری مورد تایید اصناف و اتحادیه هاست و ارتباط خوبی با مقامات نظام دارد از این رو با توجه به خدمات و سوابق اجرایی ایشان حضور با حضور ایشان در این جایگاه موافق هستم.

او سپس وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت را مورد خطاب قرار داد و اضافه کرد: شما وارث مشکلات زیادی خواهید بود که بر اثر سیاست‌های اشتباه و مدیریت ناکارآمد پدید آمده است .

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای رسیدن جمهوری اسلامی ایران به سطح در شأن و در خورش در اقتصاد جهانی راه سختی در پیش رو داریم، این در حالی است که در عین حال بسیاری از صنایع شرایط خوبی ندارد و واردات بی رویه عرصه را بر تولیدات داخلی تنگ کرده است

او غیر واقعی بودن خصوصی سازی را بحرانی جدی برای ایران خواند و اضافه کرد: متاسفانه فساد فراگیر شده و تا زمانی که صنایع ما به فکر رقابت در بازارهای جهانی نباشد امکان پیشرفت وجود ندارد.

ابراهیمی با شااره به صنعت خودرو تاکید کرد: صنعت خودرو باید در اهم برنامه‌ها قرار گیرد و اگر برای آن فکری نشود مردم مجبورند که کیفیت پایین و قیمت نامناسب را تحمل کنند. چرا که خودرو سازان ما سودای پیوستن به بازارهای جهانی و توسعه را ندارند.
نماینده شازند در مجلس وزیر پیشنهادی صنعت را مورد تائید اصناف و اتحادیه‌ها خواند و گفت: شریعتمداری ارتباط خوبی با مقامات نظام دارد.

وی با تاکید بر اینکه وزیر پیشنهادی می تواند در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی توفیق داشته باشد، گفت: توجه به تجربه و آشنایی آقای شریعتمداری به مسائل اقتصادی و مسائل بازرگانی به نظر می رسد ایشان به رقابت پذیری و کیفی سازی حوزه های صنعت و بازرگانی باور دارد.

ابراهیمی نقش شریعتمداری در اجرای بسیاری از طرح های کلان را مورد تاکید قرار داد و گفت: به واسطه ارتباط مستقیمی که وی با ایرانیان خارج از کشور دارد، توانست زمینه ساز ورود سرمایه های خارجی به گشور شود .

این نماینده مجلس با اشاره به مفاد برنامه پیشنهادی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ایشان به کاهش سهم دولت از اقتصاد ، تاکید دارد و اعلام کرده است پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی را به صورت جدی پیگیری خواهد کرد.

35223

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 698730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    0 0
    مشکلات صنعت و عریض و طویل بودن وزارت خونه از شانه های آقای شریعتمداری بسیار بزرگتره. ایشون از عهده این کار برنمیاد