ایسنا نوشت:دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: همانطور که زنان از امام و شهدا حمایت کردند، قطعا جنگ بدون حمایت عاطفی و صبوری مجاهدت گونه زنان به پیروزی نمی‌رسید. حدود 2.5 میلیون نفر در جنگ شرکت کردند که اگر حمایت خانواده‌ها و زنان نبود، شدنی نمی‌شد.

سردار سید یحیی رحیم صفوی صبح امروز (یکشنبه) در آیین رونمایی از کتاب «همراه» که روایت همسر او از همراهی‌ها و زندگی مشترکشان در دوران دفاع مقدس است، گفت: قهرمانان حقیقی جنگ شهدای گمنام مظلوم دفاع مقدس و جانبازان بسیجی هستند؛ آنها که کمتر نام و نشانی از آنها وجود دارد.

وی ادامه داد: ما ریزه‌خوار تحفه 500 شهید و جانباز و آزاده سرافراز هستیم اما آیا بعد از 28 سال پس از پایان جنگ تحمیلی می‌توانیم الگوی دفاع مقدس را برای عبور از جنگ اقتصادی و فرهنگی به کار بگیریم و آیا می‌تواند کارکرد داشته باشد؟ قطعا.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا خاطر نشان کرد: همانطور که زنان از امام و شهدا حمایت کردند، قطعا جنگ بدون حمایت عاطفی و صبوری مجاهدت گونه زنان به پیروزی نمی‌رسید. حدود 2.5 میلیون نفر در جنگ شرکت کردند که اگر حمایت خانواده‌ها و زنان نبود، شدنی نمی‌شد.

صفوی تاکید کرد: ما همچنان با صبوری پاسخ رجزخوانی‌های دشمنان نادانی مثل ترامپ را که می‌خواهد کره را نابود کرده و ایران را به مسائلی که خود به آن مبتلا است، مبتلا کند، خواهیم داد و این مهم با همراهی قوای سه‌گانه، سپاه، ارتش و ایستادگی جوانان است که ما را به سربلندی و آزادی می‌رساند.

وی به ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و افزود: اگر صبوری‌ها، شجاعت‌ها، ایمانها و مدیریت‌های زنان نبود، جنگ به این شکل پیش نمی رفت.

جهانگیری:آماده مقابله با تهدیدات جهانی هستیم
اسحاق جهانگیری در یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با اشاره به ایام محرم، هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی اظهار کرد: یکی از کارهای بزرگی که چنین نمایشگاهایی دنبالش هستند، خود باوری است؛ دست یایی به چنین هدفی از کودکی در نظام تعلیم و تربیت آغاز می‌شود. باید تلاش کنیم نظام تعلیم و تربیت ما هم با این دیدگاه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: در مقطع کنونی لازم است طرح و برنامه های مختلفی را برای رشد پرشتاب اقتصادی داشته، به سیاست های اقتصاد مقاومتی توجه کنیم و افق های اقتصادی را باز و چالش های پیش روی مردم را برطرف کنیم. باید به نسل آینده نشان داد که چگونه می شود این گره ها را با خلاقیت باز کرد.

جهانگیری با اشاره به سخنرانی‌های متفاوت دو رئیس جمهور ایران و آمریکا در سازمان ملل گفت: هفته گذشته تصویر جدیدی از دنیا در سازمان ملل به نمایش گذاشته شد. از یک طرف جنگ طلبی ترامپ را دیدند که به نظر می رسد می خواستند هراسی ایجاد کنند تا به تجارت اسلحه خود برسند؛ از طرف دیگر سخنان سنجیده رئیس جمهور روحانی را شنیدند که پیامش این بود ایران به قوانین بین المللی پایبند و به دنبال جهانی بدون خشونت است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =