کاهش نرخ بیکاری و رشد نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان سال جاری

استاندار، در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان، از:کاهش نرخ بیکاری و رشد نرخ مشارکت اقتصادی استان در تابستان سال جاریخبردادوگفت:وصادرات در سایه برنامه ریزی محقق می شود

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری:استاندار مازندران، گفت: بر اساس اعلام مركز آمار ايران، استان مازندران در شمار 5 استان كشور قرار دارد كه نرخ بيكاري آن در سال جاري نسبت به سال قبل كاهش داشته است.
به گزارش روابط عمومي استانداري، ربيع فلاح جلودار در جلسه شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي استان با اشاره به اين كه بر اساس اعلام مركز آمار ايران، نرخ بيكاري مازندران در تابستان95، 10.8 درصد بوده و در تابستان 96 به 9.5 درصد رسيده است، گفت: مازندران در شمار 5 استان كشور برتر قرار دارد كه نرخ بيكاري آن در تابستان امسال نسبت به سال گذشته به ميزان 1.3 درصد كاهش يافته است.
مقام عالي دولت در مازندران، افزود: بر اساس نتايج مركز آمار ايران نرخ مشاركت اقتصادي استان كه در سال گذشته 41.6 درصد بوده در سال جاري به 41.7 درصد ارتقا يافته است.
ربيع فلاح در ادامه با اشاره به اهميت صادرات محصولات مختلف استان در توسعه و تقويت توليد و اشتغال، بر برآورد دقيق از ميزان توليد مركبات در سال جاري در استان تاكيد كرد و خاطر نشان ساخت: صادرات در سايه برنامه ريزي واقع بينانه و عملياتي محقق مي شود .
وي با اشاره به اين كه مديران و متوليان استان در حوزه صادرات بايد به اين بخش نگاهي مثبت و تحولي داشته باشند و دستگاه هاي اجرايي بايد دست اندركاران اين بخش را ياري رسانند، گفت: ظرفيت ها، توانمندي ها، مشوق ها، يارانه ها و تسهيلات ارزان قيمت براي تقويت صادرات در كنار هم بدرستي ديده شود و بايد با اطلاعات درست و پيگيري هاي مجدانه، اعتبارات اين بخش به نحو مطلوب به استان اختصاص يابد.
استاندار با بيان اين كه بايد از ظرفيت هاي استاني و ملي در جهت توسعه صادرات استان بهره گيري شود، اظهار داشت: ميزان تسهيلات درخواستي براي صادرات مركبات و كيوي برآورد و اعلام شود.
در اين جلسه كه معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري نيز حضور داشت، مهاجر، رييس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن استان، ظرفيت ها و موانع پيش روي صادرات مركبات استان را بيان كرد و پس از بحث و تبادل نظر با حضور استاندار تصميمات لازم اتخاذ گرديد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =