ایلنا به نقل از وزیر صنعت نوشت: توجه به صادرات غیرنفتی برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصد، مستلزم تلاش بی‌وقفه کارآفرینان و دست‌اندرکاران اقتصاد کشور است.

محمد شریعتمداری در اطلاعیه‌ای در آستانه روز ملی صادرات نوشت: اهتمام روزافزون دولت در همه سطوح در رفع موانع پیش‌رو، نوسازی صنعتی ایران، جلب مشارکت و همراهی همه‌جانبه بخش‌خصوصی و دانشگاه‌ها از یکسو و برقراری روابط توسعه‌یافته با کشورهای همسایه‌، منطقه و جهان از سوی دیگر، باید مورد توجه قرار گیرد.

اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، برونگرایی اقتصاد با محوریت توسعه صادرات غیرنفتی نسخه‌ای شفابخش برای درمان بیماری‌های کنونی اقتصاد ملی ایران است و همه توان خود را برای رفع موانع موجود و فراهم کردن بستر مناسب برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز به کار گرفته‌ام.

تلاش برای ارتقای بهره‌وری موجب بلند آوازه شدن نام نشان‌های ایرانی در بازارهای جهانی، کشورهای اروپایی و منطقه خاور میانه است و خواستار رفع رفتارهای تبعیض‌آمیز موجود و مشکلات صادرکنندگان شده‌ایم. امروز سهم ما از جمعیت جهان یک‌درصد و وسعت کشور نیز بیش از یک‌درصد است که انبوه جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی، اساتید عالم، مهندسان، تکنسین‌ها، کارگران ماهر و فنی، کلکسیونی از بهترین ذخایر معدنی، موقعیت استثنایی ژئوپولوتیک کشور، مرزهای گسترده‌ آبی و دسترسی به آب‌های آزاد جهان و سرمایه‌گذاری‌های فراوان در صنعت و کشاورزی می‌طلبد حداقل سهم ما از تجارت جهانی، بدون نفت یک درصد باشد که برای این منظور، صادرات در افق ۱۴۰۴، حداقل ۱۸۰ میلیارد دلار، هدف‌گذاری شده است.

حمایت همه‌جانبه برای رفع موانع پیش‌رو، بهبود فضای کسب وکار، مقررات‌ زدایی، توسعه زیرساخت‌ها، اعمال اصلاحات لازم در سیاست‌های اقتصادی به ویژه متغیرهای کلیدی و موثر در اقتصاد ملی با هدف تقویت صادرات غیرنفتی و حمایت مستر از همه دست اندرکاران را سرلوحه وظایف خود قرار خواهیم داد.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =