رییس سازمان انرژی اتمی گفت: امیدواریم در ۷ سال آینده شاهد راه اندازی واحد ۲ و دو سال بعد واحد ۳ نیروگاه بوشهر باشیم.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر صالحی در کنفرانس خبری مشترک با رییس روس اتم ضمن خیرمقدم به رییس روس اتم که برای اولین بار از سایت بوشهر بازدید می‌کنند گفت: فکر نمی کنم سایت هسته ای در دنیا باشد که آوازه‌اش به اندازه سایت بوشهر بلند باشد.
صالحی پروژه های جدید نیروگاه بوشهر را  را از مصادیق همکاری مثبت ایران و روسیه دانست و گفت: ما قبل از انقلاب در مدار سیاسی غرب بودیم اما هیچ کمکی به ما نکردند و شوروی و روسیه فعلی این همکاری را با ایران داشت. ورود ما به صنعت هسته ای با کمک همسایه خوب ما روسیه بوده است و عجیب است ورود ما به فن‌آوری هسته‌ای که با همکاری روسیه انجام می شود و این پیام مهمی برای غرب دارد.
وی با اشاره به روند شروع به ساخت واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر اظهار کرد: میلیون ها مترمکعب خاکبرداری انجام شده و امروز شاهد گودبرداری برای فونداسیون واحدهای ۲ و ۳ هستیم.
صالحی خاطرنشان کرد: از نظر ما پروژه جلوتر از زمان خودش است و امیدواریم در ۷ سال آینده شاهد راه اندازی واحد ۲ و دو سال بعد واحد ۳ باشیم.

رییس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد که با توجه به توصیه مجلس شورای اسلامی برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای، ایران در بلند مدت باید به این سمت حرکت کند که البته مستلزم هزینه و بودجه هنگفتی حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آبی در کشورمان ما نیاز داریم به سمت ساخت نیروگاه‌های کوچک برویم.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =