اخبار آی‌تی ایران از نصب اینترنت بالنی در مرز مهران تا گلایه تصویری موبایل‌فروشان از وزیر ارتباطات

با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه چهارشنبه 10 آبان 1396 می‌کنیم.

خبرآنلاین:

 

شماره 1- بالن اینترنت دار در مرز مهران نصب شد. فناوری اینترنت بالنی برای ارائه خدمات اینترنت بی سیم توسط پژوهشگاه فضایی ایران درمرز مهران نصب شده و درایام اربعین به کار گرفته می‌شود.

 

شماره 2- فروشندگان موبایل با ارسال گلایه‌ تصویری از اظهارات اخیر وزیر ارتباطات ابراز نارضایتی کردند. وزیر نیز چنین پاسخ داده است:

"این تصویر را تعدادی از دوستان برای بنده ارسال کردند. واقعیت این است که اگر دوستانی که به حرفه موبایل فروشی مشغول بودند در یک شب همان گوشیهایی را که در مغازه خود داشتند با قیمتهایی بالاتر به مردم عرضه نمی کردند، نیازی به اظهار نظر بنده نبود. وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت به سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان دستور دادند تا نظارت جدی بر فروش گوشی و قیمتها داشته باشند. بهترین راه حل، بازگشت قیمتها به قبل از گرانی بی دلیل است و مردم نیز بعد از طبیعی شدن قیمتها مجددا خریدهای خود را انجام خواهند داد.

 

شماره 3- مدیر عامل همراه اول از ارائه وای‌فای رایگان به زائران ایرانی و خارجی در مراسم اربعین و مذاکره با اپراتورهای عراقی برای افزایش کیفیت و کاهش قیمت سرویس‌ها خبر داد. وی افزود سال گذشته ترافیک وای فای همراه اول در مسیر نجف به کربلا به بیشتر از 25 ترابایت رسید و امسال نصب کیوسک وای فای در هر 2 کیلومتر در مسیر پیاده‌روی، نیاز به مجوز از مقامات عراقی دارد.

 

شماره 4- مدیر کل امور بین الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد: مجری نمایشگاه جهانی موبایل بارسلونا اعلام کرده است که در سال جاری، امکان ارسال دعوت نامه برای صدور ویزا وجود ندارد، اما اگر شهروندان ایرانی ویزای شنگن یا ورود به اسپانیا را داشته باشندیا بتوانند به هر طریق دریافت کنند، می‌توانند در نمایشگاه ثبت نام کرده و از آن استفاده کنند.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 723310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =