ایسنا نوشت: کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش ساخت که رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر بلژیک در راستای تدوین طرحی علیه تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند.

این منبع افزود: این اقدام پس از ناکامی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس در قبولاندن این اقدام ترامپ در اروپا انجام گرفت.

کانال ۱۰ تلویزیون این رژیم گزارش داد: طرح مذکور مبتنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت مشترک "اسرائیل" و فلسطین است که مکرون و میشل آن را در جریان نشست آتی سران اتحادیه اروپا مطرح خواهند کرد.

وزارت خارجه اسرائیل به سفارتخانه‌های خود در کشورهای اروپایی ابلاغ کرد: متن این طرح که هنوز به صورت نهایی تدوین نشده است امکان دارد شدید اللحن و انتقاد آمیز باشد و از اسرائیل بخواهد تا به طرف فلسطینی چراغ سبزهایی بدهد که این امر می‌تواند آنچه به اصطلاح "روند صلح" خوانده می‌شود را پیش ببرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت خارجه اسرائیل به سفارتخانه‌های خود در اروپا دستور داده است که برای مقابله با این طرح دست به تحرکات دیپلماتیک بزنند.

فدریکا موگیرینی، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا هفته گذشته پس از اعلام تصمیم ترامپ برای معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، تلاش کرد تا تمامی وزرای امور خارجه این اتحادیه با صدور دستوری این تصمیم را محکوم کنند.

موگرینی در یک نشست مطبوعاتی مشترک با بنیامین نتانیاهو اعلام کرد که هیچ یک از کشورهای عضو این اتحادیه سفارتخانه خود را به قدس انتقال نخواهد داد.

52311

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =