تبدیل فضاهای بی‌دفاع قلب تهران به محلی برای کاهش مشکلات محله

قرار است فضاهای بی‌دفاع شهری در قلب تهران که عموما محلی برای بروز جرایمی مانند زورگیری و کیف قاپی یا مکانی برای تجمع معتادان و کارتن‌خواب‌هاست به محلی برای کاهش مشکلات محله تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اراضی رهاشده که عموما در ساعات شب، فاقد روشنایی کافی هستند در بسیاری از مناطق تهران، تبدیل به فضاهای بی دفاع شهری و باعث افزایش مشکلات مردم از جمله ناامنی و تجمع بزهکاران در این مناطق شده اند.
قرار است در قلب پایتخت فضاهای بی دفاع شهری به محلی برای کاستن از مشکلات مردم از طریق ایجاد پاتوق های همگرایی محلی و همچنین مکانی برای پدافند غیرعامل از جمله در مواقع وقوع بحرانهایی مانند زلزله شوند.
در این رابطه معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 تهران از نورپردازی فضاهای بی دفاع شهری در منطقه خبر داد و گفت: بر همین اساس تقاطع خیابان شهید گمنام و کاج جنوبی نورپردازی شده و در آینده نزدیک به عنوان پاتوق محلی شناخته شود.
افشین خدامی توضیح داد: بعد از بررسی های صورت گرفته مشخص شد در این نقطه از منطقه امکان تردد شهروندان به راحتی وجود ندارد و تمهیدات مورد نظر به منظور بهبود شرایط این محل در نظر گرفته شد.
خدامی با بیان اینکه پیش از این نیز پاتوق محلی در خیابان میرزای شیرازی- شهید بهشتی ایجاد شده بود گفت: پس از اتمام کار مترو فضايي كه در تقاطع خيابان ميرزاي شيرازي - شهيد بهشتي چندين سال در اختيار كارگاه مترو بود مجددا به معبر عمومي اضافه شده و پروژه ايجاد لچكي فضاي سبز به همراه پياده راه در این خیابان در دستور کار قرار گرفت.
معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 با بیان اینکه شناسایی فضاهای بی دفاع شهری و تبدیل این فضاها به پاتوق محلی سبب افزایش نظم عمومی و رفاه شهروندان خواهد شد گفت: ایجاد فضای سبز و نورپردازی در چنین فضاهایی به زیبایی هرچه بیشتر منطقه نیز کمک می کند. خدامی گفت: بازدید و کنترل روشنایی بوستانها و میادین, پلها و زیر گذرها به صورت شبانه روزی صورت می گیرد.
معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ همچنین از بر پا شدن چادرهایی در بوستان های قلب تهران به منظور رفاه حال شهروندان بعد از زلزله ۵.۲ ریشتری خبر داد و گفت: فضاهاي عمومي ، بوستانها و سوله هاي بحران و سالن هاي ورزشي باز و پذيراي شهروندان بودند.
خدامی اعلام كرد : به محض وقوع زلزله در شهر تهران ، كليه عوامل اجرايي شهرداري اين منطقه شامل مديران و اكيپهاي معاونت خدمات شهري، ستاد مديريت بحران ، نواحي شش گانه و اكيپهاي فوريتها در سطح محدوده منطقه فعال شده و كليه ماشين آلات سبك و سنگين، لودرها بيل هاي مكانيكي تانكرها كاميونها و .. به حالت اماده باش در آمده و در محل هاي از قبل تعيين شده مستقر شدند.
معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ اضافه کرد: همه امکانات و زیر ساخت های قلب تهران آماده خدمت رسانی به شهروندان است.
46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =