دکتر فریبرز ناطقی یادداشت تازه‌ای با عنوان «عملکرد منفی رسانه‌ها در حادثه تروریستی تهران» منتشر کرده است.

این استاد دانشگاه در یادداشت خود نوشته است: «گستردگی جمعیت و رفت و امدهای انسانی، اجتماعی و تجاری بین کشورها و مردمی با قومیت و باورهای متفاوت و همچنین روند رو به رشد توسعه جوامع بشری به سمت اماکن زیبا ولی گاها پر خطر باعث شده است که در اثر این تعاملات حوادث انسان ساز بیشتر و سوانح طبیعی در اماکن پر خطر منجر به بحران های کوچک تا بزرگ شود، پس بحران بعنوان یک عامل رو به رشد باید مد نظر جوامع و مسیولین کشور ها بصورت جدیتر از قبل لحاظ شود.»

وی با اشاره به ساختار بحران سه اصل را مد نظر داشته ومی افزاید: «براي مثال يكي از بحران هاي انسان ساز در اثر تحريكات تروريستي اين روزها در دنيا بصورت ملموس مطرح است. در همين راستا، نقش رسانه ها و انتقال اخبار حاصل به مردم از طريق مديا و رسانه ها شايد در اين عصر بيشتر از هر زمان ديگري نيازمند توجه است. وليكن قبل از اينكه به اين نقش بسيار حساس و نحوه برخورد ان با مردم پرداخته شود، لازم است كمي در خصوص خود بحران ها ابتدا ملاحظاتي مد نظر قرار بگيرد.
اصل اول؛ همه سوانح، بحران زا نیستند ، اصل دوم؛ تمامي بحرانها از يك نوع و يك روند واحد پيروي نمي‌كنند، اصل سوم؛ بنا به نوع و گستردگي بحران، رسانه ها عملكرد متفاوتي بايد داشته باشند...»

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 675631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =