اینروزها هم که بازار پرسش و پاسخ وضعیت یارانه کمی سرد شده و اوضاع سرانجام یارانه ها مشخص نیست هنوز هم سید کاظم دلخوش منبع اخبار در این موضوع است.

سید کاظم دلخوش که اینروزها به دلایلی نا معلومی کمتر در معرض رسانه ها قرار میگیرد و کمتر نقش او در یاری دولت یازدهم و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور نمایان میشود هنوز هم چهره جذاب رسانه ها برای اطلاع از اخبار یارانه هاست.

وی که کمی بعد از التهاب مردم در مورد حذف یارانه برخی و جریمه آنها با عنوان "دولت برنامه‌اي براي جريمه يارانه بگيران ندارد" از التهاب جامعه در این زمینه کاست و کمی بعد به انتشار اخبار مختلف و جسته گریخته نفرات متعدد در زمینه وضعیت پیش روی یارانه هم انتقاد کرد و معتقد بود این گونه انتشار اخبار بر التهاب جامعه به شکل بیهوده ای خواهد افزود و خواستار گزارش یک نفر در این موضوع شد. وی مشخصاً گفت: "در مورد اجرای هدفمندی یارانه ها یک نفر گزارش بدهد تا باعث تشویش اذهان عمومی نشود" چیزی که هر چند باب مذاق خیلیها نبود اما یک واقعیت غیر قابل انکار پیش روی وضعیت پاسخگویی و روند شفاف سازی دولت بود!

دلخوش معتقد بود هنوز الگوی شفافی برای بررسی وضعیت خود اظهاری مردم در زمینه یارانه ها وجود ندارد و هر اقدامی در این زمینه هم که این روزها جسته و گریخته بیان میشود گاه از نظر قانونی، عرفی و شرعی مشکلاتی دارد و به التهاب جامعه در این زمینه دامن میزند. اظهاراتی که کمی بعد توسط دولت تدبیر و امید هم تایید شد و دولت رسماً اعلام کرد برنامه ای برای بررسی حسابهای مردم و داراییهای آنها ندارد و بر این اساس مباحث مربوط به جریمه سه برابری یارانه بگیرانی که اطلاعات غلط داده اند نیز منتفی شد. در همان زمان دلخوش اعتقاد داشت، میزان انصراف دادگان از دریافت یارانه نه مناسب بود و نه مورد انتظار و قطعا در مراحل بعدی اجرای هدفمندی یارانه ها، دولت باید فکرهای دیگری کند و راهکارهای دیگری را بیابد تا همکاری مردم هم بیشتر شود.

دلخوش همچنین معتقد بود، دولت و مجلس لازم است که از برخی کج سلیقگی ها جلوگیری کنند تا مردم در مراحل بعدی اجرای طرح هدفمندسازی یارانه ها، همکاری بیشتری با دولت داشته باشند و اگر به دولت در این زمینه کمک نشود، دولت دچار آسیب هایی خواهد شد. وی که نخستین کسی بود که بحث حذف یارانه افراد با درآمد بالا را توسط دولت در آینده را تایید کرده بود اما معتقد بود هنوز روش درست و کارشناسی شده ای برای تشخیص این موضوع هم ارائه نشده و تا آن زمان نمیشود کاری از پیش برد.

به هر حال هرچند سید کاظم دلخوش از کلاف سردرگم مبحث یارانه ها برای افکار عمومی تا حدود زیادی پاسخهایی داشت اما اینروزها که چهره دلخوش کمتر رودرروی خبرنگاران دیده میشود سوالات پیرامون مبحث یارانه ها دوباره رنگ و بویی بی پاسخ به خود گرفته، سوالی که خود دلخوش جوابهای آنها را بهتر از هر کسی میداند ولی به دلایل نامشخص صحبتی از آن نمیکند!

 

خبرگزاری گیلان

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 374088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    6 0
    تحلیل بجایی بود
  • بی نام FI ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    4 0
    احسنت به آقای دلخوش اینها دوست داشتند مو به موی حساب مردم دستشون باشه
    • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
      4 0
      احسنت
  • گ US ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    4 0
    ایشون افتخار گیلانند و این چیزها از ایشون انتظار هست
  • احمدی EU ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    2 0
    خوب گفتی سید.........
  • بی نام IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 1
    آفرین