۰ نفر
۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۲

ظاهرِکار ثبت واقعه است؛ اما اگر دقیق شویم گرفتن برخی سلفی ها و بارگذاری عکسهای خود، با این مقام وآن مقام ویا عکس من دراینجا وآنجا و علاقمندی به لایک خوردن ودیده شدن؛ بطورناخودآگاه بیانگرنوعی خودشیفتگی است.

این موضوع با بارگذاری عکس در گالری سایت اشخاص فرق می کند. مرور عکسهای متنوع درسایتهای شخصی با هدف تکمیل رزومه فرد و دادن یک تاریخچه ازخود صورت می پذیرد. اما گرفتن سلفی در هرجا(مجلس ختم، بالاسرِ میت، یهویی کنار سفره، کنار یک مقام مملکتی، همراه با خواننده، همگام با هنرپیشه، یهویی در مجلس عروسی، و...) و نیز اصراربراینکه دیده شویم، می تواند نیاز شدید مارا به دیده شدن نشان دهد. البته نمی توان نیاز طبیعی به دیده شدن ومورد توجه قرارگرفتن را نادیده گرفت؛ اما باید به سطح آن هم توجه داشت. عکسهایی که عطش فردرا برای دیده شدن نشان می دهد، به وضوح مشخص است.

این عکسها، بیانگر نوعی احساس کهتری افرد است. برخی فیگورها بر روی فرشهای قرمز و مدل شدن برای عکس انداختن دیگران نیز ایضا.

البته عکس گرفتن دیگران از یک شخصیت فرهنگی هنری و علمی نه تنها بدنیست بلکه خیلی هم خوب است، اما دقت کنیم که برنامه ریزی این امر توسط عکاسان خبری انجام می شود نه خودِ فرد. وقتی خودِ فرد، صحنه را طوری می چیند که به زبان بی زبانی می گوید "از من عکس بگیرید" ، طبیعی است که این نیاز، طبیعی نیست.

البته همه ما به این موضوع مبتلا هستیم، اما خوب است گاهی به انگیزه های درونی وناهشیار رفتار خود توجه کنیم.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 598264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =