«خبرجنوب» نوشت: با گذشت بیش از یک ماه از شروع سال تحصیلی، هنوز والدین و دانش آموزان درگیر تهیه کتب درسی هستند و علاوه بر مدارس دولتی، مدارس غیر انتفاعی نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

نبود معلم براي برخي كلاس ها نيز از ديگر مشكلات مدارس است. در همين رابطه يكي از والدين در تماس تلفني با «خبرجنوب» با اشاره به اين كه پسرش در پايه دهم رشته كارداني انيميشن در يكي از مدارس غيرانتفاعي تحصيل ميكند، گفت: پسرم را در مدرسه غير انتفاعي ثبت نام كردم كه دغدغه مسائلي همچون تهيه كتاب و معلم نداشته باشد اما پس از گذشت بيش از يك ماه از سال تحصيلي از 14 كتاب درسي، تنها توانستيم 7 كتاب را براي او تهيه كنيم.
سلطاني با بيان اين كه شهريه اين مدرسه غير انتفاعي چهار ميليون و نيم است، افزود: مسئولان امر در جواب مشكل كمبود كتب درسي و نبود معلم در مدرسه به اين جمله اكتفا مي كنند كه وضعيت استان هاي قم، تهران و اصفهان و مشهد نيز مشابه فارس است و كتب درسي هنوز در اين استان ها نيز به طور كامل توزيع نشده است.
وي با ابراز گلايه از عملكرد مسئولان اداره كل آموزش و پرورش فارس بيان داشت: مسئولان 3 ماه تابستان وقت داشتند كه مشكل تامين كتب درسي و نبود معلم در مدارس را پيگيري و حل كنند. در حال حاضر دغدغه دانش آموزان و والدين آن ها به جاي توجه به مسائل تحصيل، تهيه كتب درسي و نبود معلم شده است كه جاي سوال دارد با وجود اين همه فارغ التحصيل بيكار در خانواده ها، چرا از آن ها لااقل در مدارس غير دولتي و غير انتفاعي بهره برده نمي شود.
سلطاني با بيان اين كه مشكل تامين كتب درسي تنها مشكل حال حاضر مدارس غير انتفاعي نيست، گفت: بسياري از خانواده ها كه فرزندان آن ها در مدارس دولتي تحصيل مي كنند نيز در زمينه تهيه كتب درسي دانش آموزان با مشكل مواجه هستند و پاسخي از سوي مسئولان دريافت نمي كنند.
در همين رابطه كارشناس مسئول كتب درسي و نشريات كمك آموزشی اداره كل آموزش و پرورش استان فارس در گفت و گو با خبرنگار «خبرجنوب» با بيان اين كه در زمينه تهيه كتاب هاي مقاطع ابتدايي و پيش دانشگاهي مشكلي وجود ندارد گفت: كتب درسي اين دو مقطع تحصيلي توسط اداره كل آموزش و پرورش استان توزيع شده و حتي كتب درسي اضافه نيز در انبارها موجود است.
مجيد پيشرو با اشاره به اين كه كتب درسي مقاطع متوسطه اول و دوم توسط كتابفروشي هاي سطح شهر توزيع ميشود، افزود: كسري برخي كتب درسي شاخههاي فني و حرفه اي و كاردانش از پنج شنبه هفته گذشته به استان ارسال شده و با هماهنگي كارشناسان نواحي ادارات آموزش و پرورش و شهرستان ها به زودي توزيع آن آغاز ميشود. وي دليل تاخير توزيع اين كتب درسي را تاخير در ثبت نام اين دانش آموزان اعلام كرد و بيان داشت: به دليل اين كه اين دانش آموزان ديرتر ثبت نام كرده اند، در مرحله دوم، درخواست كتاب هاي درسي مورد نياز آن ها به تهران ارسال شده است به همين دليل با كمبود كتب درسي شاخه فني و حرفه اي و كار و دانش رو به رو شديم.
پيشرو با بيان اين كه دانش آموزان مقطع ابتدايي، پيش دانشگاهي و شاخه فني و حرفه اي بايد از طريق سامانه
www.textbook.ir براي تهيه كتب درسي خود ثبت نام كرده و كتاب هاي مورد نياز خود را دريافت كنند، افزود: همه افرادي كه از طريق اين سامانه ثبت نام كرده اند، كتب درسي خود را دريافت كرده اند و در حال حاضر نيز اين كتب در انبارهاي آموزش و پرورش براي آن دسته از دانش آموزانی كه موفق به تهيه كتب درسي خود نشده اند، موجود است و در حال توزيع مي باشد.
كارشناس مسئول كتب درسي و نشريات كمك آموزشي اداره كل آموزش و پرورش فارس گفت: از روز شنبه (ديروز) توزيع مرحله دوم كتب درسي شاخه فني و حرفه اي آغاز شده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 721878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =