«خبرجنوب» نوشت: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امیدواریم با تامین اعتبار برنامه پزشک خانواده در فارس ادامه یابد.

دكتر علي بهادر افزود: پزشك خانواده كه در فارس و مازندران در حال اجرا است يكي از طرحهاي مطلوب در همه كشورها بود و ميتواند در دستيابي به اهداف متعالي بسيار مطلوب باشد. وي يادآور شد: كمبود پزشك و كمبود اعتبار دو مشكل فعلي برنامه پزشك خانواده است و اگر اين موارد به خصوص مساله اعتبار رفع شود، طرح قابل توجهي است.
دكتر بهادر گفت: اما تامين اين اعتبار مورد نياز بر عهده مسئولان مملكتي، وزارت بهداشت و نمايندگان مجلس است و در صورتي كه بودجه مورد لزوم فراهم شود، اين طرح مي تواند ادامه يابد در غير اين صورت تصميم بر عهده مسئولين مملكتي است. ما اميدواريم با تامين اعتبار و پرداخت هاي به موقع برنامه پزشك خانواده همچنان باقي بماند و به شرط تامين اعتبار، با طرح پزشك خانواده موافق هستم.
وي يادآور شد: برخي نواقص سيستم ارجاع نيز قابل بررسي است و البته كاهش پرداختها از جيب مردم در اين برنامه مطلوب ميباشد اما سيستم ارجاع بايد به نحوي باشد كه امكان ارجاع به سطوح مختلف وجود داشته باشد و در اين مورد چارچوب مشخصی بايد در نظر گرفته شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: متاسفانه هنوز به دليل كمبود اعتبار و نارضايتي پزشكان سيستم ارجاع آن طور كه بايد اجرايي نشده و بايد به فكر كامل كردن
آن بود.
دكتر بهادر افزود: با توجه به اين كه بيمهها 800 ميليارد تومان به دانشگاه علوم پزشكي شيراز بدهي دارند، يكي از چالشهاي مهم فعلي ما تاخير سازمانهاي بيمهگر است كه تلاش خودمان را براي كم و كمتر شدن اين عقب ماندگيها ميكنيم و پيگير معوقات اساتيد اين دانشگاه نيز هستيم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شيراز در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبني بر وضعيت تغييرات در حوزه معاونت ها كه معمولاً پس از هر مديريت جديد ايجاد ميشود نيز گفت: اين ديدگاه را قبول ندارم كه چون يك نفر به عنوان مدير آمده همه چيز را بايد تغيير دهد؛ به نظرم اول بايد ببینيم چه كسي كار ميكند و چه كسي سهل انگاري و بعد به دنبال تغييرات سازماني بود.
دكتر بهادر ادامه داد: دليلي ندارد كه يك مدير جديد همه چيز را بيدليل تغيير دهد و با توجه به همين مساله فعلاً هيچ تغييري در معاونتها نميدهيم اما در صورت عدم همخواني فردي با سياست هاي جديد دانشگاه، تغييرات اعمال مي شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشكي شيراز همچنين اولويت اول خود را تلاش براي اعتلاي اين مركز دانشگاهي در راستاي ارتقاي سطح سلامت مردم فارس دانست.
دكتر علي بهادر گفت: با توجه به پتانسيل موجود و شناخته شدن شيراز به عنوان قطب پزشكي كشور، سعي مي كنيم فعاليت ها به نحوي انجام شود كه دانشگاه علوم پزشكي شيراز همان طور كه تا كنون درخشيده از اين به بعد هم رسالت خود را انجام دهد.
وي افزود: دانشگاه علوم پزشكي شيراز محل علم، تحقيق و پژوهش است و ما سعي داريم تا آن جا كه ممكن است معوقات ميلياردي بيمهها را پيگيري كنيم تا بتوانيم با همكاري، مسائل را به نحو موثرتري پيش ببريم.
دكتر بهادر يادآور شد: توسعه فرصتهاي مطالعاتي و حمايت از پژوهشگران جوان، همچنين توجه بيشتر به پيشگيري از ديگر اولويتهايي است كه مورد توجه قرار مي گيرد.
وي گفت: از مسئولان استاني نيز انتظار داريم با دانشگاه علوم پزشكي شيراز همكاري بيشتري نموده و مسائل حاشيهاي را فراموش كنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 724928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پزشک A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۲
    0 0
    چگونه پزشک خانواده طرح خوبی است وقتی اکثریت مردم وپزشکان استان فارس از آن ناراضی هستند . تعداد زیادی پزشک عمومی بیکار وجود دارد که حاضر به همکاری با این طرح نیستند.