صدای واحد مجلس در محکومیت ترامپ و رژیم صهیونیستی/ خدا را شاکریم که دشمن ما احمق‌ است

از صدور بیانیه تا نطق؛ هر نماینده‎ای تلاش کرد تا در جلسه امروز به شیوه خود در مقابل اقدام ترامپ موضع‎گیری کرده و حمایتش از مردم فلسطین اعلام کند.

به گزارش خبرآنلاين، نمایندگان مجلس با صدور بيانيه ايبا 235 امضا از پارلمان های کشورهای اسلامی خواستند که دولت های خود را در اصلاح مسیر متناسب با مطالبات امت اسلامی هدایت کنند. در این بیانیه آمده بود: «ایالات متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب «چنین تصمیمات سخیفی را از سر عجز اتخاذ می‌کنند» بدانند که امت اسلامی در برابر این اقدامات جنایت‌بار سکوت نمی‌کند و صد البته آمریکا مسئول عواقب این تصمیم خود است. ما نمایندگان مجلس از همه کشورهای اسلامی خواستاریم که در اسرع وقت روابط دیپلماتیک خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و همچنین مراودات اقتصادی خود را با آمریکا به حداقل کاهش دهند و پارلمان‌های کشورهای اسلامی، دولت‌های خود را در اصلاح مسیر متناسب با مطالبات امت اسلامی هدایت کنند.

بی‌تردید دولت و ملت ایران به پیروی از امام و رهبری همواره پشتیبان آرمان‌های مقدس اسلامی از جمله مبارزه با رژیم صهیونیستی با وجود همه اختلافات جناحی و سیاسی خود، یکصدا متحد هستند.»

نطق‌هاي ضد ترامپي نمايندگان: عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد

عين الله شريف پور نماينده مردم ماكو و چالدران با انتقاد از اقدام اخير ترامپ در نطق امروزش گفت: آنچنان که رهبر انقلاب هشدار داده بودند، پيروزي محور انقلاب در عراق و سوريه آخرين فتنه نبود و آنها فتنه هاي ديگري را مهيا كرده اند. از جمله همین موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس.

او ادامه داد: ترامپ به مرض نارسيس همچون روساي جمهور قبلي مبتلا شده است كه زبانش از مغزش پيشي گرفته است. آنها خود بزرگ بين هستند و از تاريخ درس عبرت نمي گيرند و نمي فهمند كه آزموده را آزمودن خطا است.

محمد جواد كوليوند نماينده كرج و اشتهارد نيز خطاب به ترامپ در نطقش گفت: وعده الهي در رابطه با بيت المقدس به گونه اي رقم خورده است كه تمام مسلمانان در برابر رئيس جمهور آمريكا صف آرايي كرده اند.

خدا را شاكريم كه دشمن ما را از احمق‌ها قرار داد

او با اشاره به سخني از امام صادق،‌ گفت: خدا را شاكريم كه دشمنان ما را از احمق ها قرار داد. اقدام نسنجيده ترامپ مصداق بارز اين گفته بود كه عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد. اين حركت ترامپ باعث يكپارچگي جهان اسلام حتي برخي از متحدان گذشته آمريكا در برابر آمريكا و اسرائيل شده است. تا جايي كه بعضي از كشورهاي اسلامي با حضور نيروي نظامي اعلام آمادگي كرده اند.

رضا كريمي نماينده مردم اردبيل نيز نماينده ديگري بود كه زنجيره نطق هاي ضد ترامپي را پي گرفت. او گفت: اقدام نابخردانه ترامپ در ارتباط با پايتختي شهر قدس،‌ كليد بيداري كشورهاي اسلامي است. اين اقدام، باطن و حقيقت استراتژيك اسرائيل را مشخص كرد. این فرصتي است كه كشورهاي منطقه از بده و بستان هاي پشت پرده با اسرائيل دست بكشند.

بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان نیز با گستاخانه خواندن اقدام ترامپ در مورد انتقال سفارت آمریکا به بيت المقدس، اظهار كرد: در اين مقطع حساس، فرمايش هاي رهبري در مورد وحدت عينيت بيشتري به خود گرفته است. اتحاد استكبار تنها براي فلسطين اشغالي نيست، نسل كشي مسلمانان وجه ديگري از اتحاد مستكبران جهاني است. ميانمار و بالكان بخشي از فعاليت‌هايشان براي مقابله با مسلمانان است. بايد هوشيار باشيم كه استكبار جهاني قصد نسل كشي مسلمانان را دارد.

27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =