۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۵

تسنیم نوشت: معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایطی طرح کارانه اشتغال فارغ التحصیلان از تیر ماه آغاز می شود که در مراحل آزمایشی آن در ۸ استان ۷۰ درصد از کارورزان جذب بازار کار شدند.

عیسی منصوری، معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر کار با حضور در برنامه "تیتر امشب" تشریح جزئیات اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان گفت: در دوره رکود  اقتصادی،  عدم تعادل کاری بوجود آمد و بنگاه ها تمایلی به جذب نیرو جدید ندارند و فضای رکود اثرش تا چندین سال در جامعه باقی می ماند.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر کار ادامه داد: از طرفی  با گذراندن دوره  رشد کشور در سال های گذشته کشور پرورش نیروهای انسانی را  گسترش داد  بدون توجه  به ارزیابی کیفیت آموزش نیروها که این امر موجب عدم تعادل میان بازار کار و مهارت نیروهای دانش آموخته شد.

منصوری ادامه داد: با توجه به کثرت نیروی کار بنگاه های ما جذب نیرو نداشتند و 75 درصد افرادی که وارد بازار کار شدند در سال  1395، فارغ التحصیلان دانشگاه ها بودند.

 وی با بیان اینکه معمولا در بسیاری از کشورها از چنین ابزارهای تشویقی و حمایتی برای ترغیب و تشویق کار فرمایان در راستای جذب نیروی کار جدید بکار گرفته می شود، گفت: هم اکنون در نظر داریم در گام اول کارفرما را تشویق کنیم تا نیروی کار  فارغ التحصیلی دانشگاهی جدید  جذب کنند. بنابراین پیش بینی کردیم حدود دوسال، کار فرمایانی که نیروی کار دانش آموخته دانشگاهی جذب می کنند مشمول مشوق بیمه  کارفرمایی شوند. یعنی به ازای هر فرد جذب شده کارفرمایان مشمول حمایت بیمه سهم کار فرما بشوند.

منصوری ادامه داد: در مرحله بعد هدف ما آماده سازی نیروکار برای بازار کار است که این افراد در دوره کارورزی مهارت لازم برای ورود به بازار کار کسب می‌کنند.

معاون وزیر کار با بیان اینکه طرح کارورزی سال گذشته در 8 استان به صورت آزمایشی اجرایی شد گفت: در اجرای آزمایشی طرح، بالای 70 درصد کسانی که در این طرح شرکت کرده بودند جذب بنگاه های کار شدند. قطعاً هر طرحی که در کشورها اجرای می‌شوند مخاطراتی دارند که تلاش می شود این نقاط شناسایی شوند.

منصوری درباره نگرانی جامعه کارگری مبنی بر جایگزین شدن کارورزان با کارگران شاغل در واحدهای تولیدی نیز گفت: قطعا در این زمینه ابزارهای لازم نظارتی را به کار خواهیم بست تا فردی جایگزین نیروی دیگری نشود و با جلوگیری از ریزش نیروی کار به تبع اجرای این طرح، تداوم در اشتغال وجود داشته باشد.

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =