آزمایش خودرویی با موتور جنگنده یوروفایتر تایفون/ تلاش برای شکستن رکورد سریع‌ترین خودروی جهان

سر انجام پس از مدتها حرف و حدیث تاریخ چهارم آبان(۲۶ اکتبر) برای آزمایش خودرویی که می‌خواهد سریع‌ترین خودروی جهان لقب بگیرد تعیین شده است.

به گزارش خبرآنلاین، آزمایش خودروی مشهور Bloodhound در باند فرودگاه  "نیوکوی" (Newquay) در شهر کورنوال انگلستان صورت خواهد گرفت. در این آزمایش قرار است این خودرو که می‌تواند با سرعت مافوق صورت حرکت کند  با سرعت پایین  حرکت کند و قبل از رسیدن به پایان باند دو هزار و 744 متری فرودگاه، به سرعت 354 کیلومتر در ساعت برسد. این خودرو از موتور جنگنده یوروفایتر تایفون استفاده می‌کند و به همین خاطر سازندگانش نگران وضعیت آن در سرعت پایین هستند. چون موتور این جنگنده برای فعالیت بهینه در سرعت 1287 کیلومتر در ساعت طراحی شده است.طراحی خودرویی که بتواند رکورد سرعت جهان را بشکند، پیش از هر چیز نیاز به دقت بسیار بالا در خصوص بالانس و تعادل آن دارد. در کنار سرعت بسیار بالا و تعادل، این خودروها نیاز به سبکی بیش از حد و ضریب ایمنی بسیار بالایی نیز دارند.

جدا از بحث تصادفات، حتی کوچکترین ریگ و سنگی که در مسیر یک خودرو با سرعتی معادل ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت قرار گیرد، قادر است حوادثی مرگبار به وجود آورد.

Bloodhound  به صورت تئوری می تواند به سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما رسیدن به این سرعت در روی زمین به پارامترهای مختلفی وابسته است. 

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =