۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۵

«خبرجنوب» نوشت: رئیس اتحادیه صنف گلابگیران و عرقیات میمند گفت: ارزانی و بوی تند غیرطبیعی عرقیات نشان دهنده تقلبی بودن عرقیات است.

محمد رئيسي با بيان اين كه در تمامي مشاغل صنفي اقلام تقلبي وجود دارد، اظهار داشت: گلاب مرغوب و باكيفيت تلخ است و هر چه گلاب تلخ تر باشد نشان دهنده مرغوبيت آن مي باشد.
وي با اشاره به اين كه از هر كيلوگرم گل محمدي يك كيلو گلاب استخراج مي شود افزود: در اغلب موارد واحدهاي صنفي عرقيات عرق ميخك را به جاي نسترن به مشتريان عرضه ميكنند چرا كه قيمت عرق نسترن گران است و گل نسترن كمياب مي باشد. رئيسي در خصوص نحوه تشخيص عرق نسترن از عرق ميخك گفت: هنگام خوردن عرق ميخك فرد در گلوي خود احساس سوزش ميكند در حالي كه در عرق نسترن اين خاصيت ديده نميشود ضمن آن كه گل نسترن منحصر به ميمند است و در هيچ كجاي كشور كشت نمي شود و در نقاط ديگر كشور گل نسترن محدود بوده و به حدود 200 هكتار مي رسد ضمن آن كه چيدن گل نسترن سخت است و هنر كارگران ميمندي است. رئيس اتحاديه صنف گلابگيران و عرقيات ميمند با بيان اين كه در بهترين حالت از هر كيلوگرم گل 5 كيلوگرم عرق توليد ميشود اظهار داشت: ميمند يكي از بزرگترين مراكز توليد مواد اوليه عرقيات و گياهان دارويي در كشور است به نحوي كه سالانه بيش از 100 تن گل بهار نارنج از ميمند به ساير نقاط كشور به ويژه قمصر كاشان صادر ميشود ضمن آن كه بهار نارنج خشك نيز از ميمند به ساير نقاط كشور صادر مي شود.
رئيسي ميزان آب موجود در عرقيات توليدي را 15 درصد اعلام كرد و گفت: در مرغوب ترين نوع گلاب توليد شده 12 تا 25 درصد اسانس گلاب موجود مي باشد.
رئيس اتحاديه صنف گلابگيران و عرقيات ميمند با اشاره به اين كه در گلاب عرضه شده در بازار متاسفانه از اسانس شيميايي تقلبي استفاده ميشود كه سلامت افراد و خانواده ها را به خطر مياندازد، بيان داشت: گلاب عرضه شده در بازار با قيمت ارزان و بوي تند غيرطبيعي تقلبي است.
رئيسي درخصوص نحوه تشخيص ساير عرقيات اصيل از تقلبي گفت: تشخيص اين موضوع سخت است و نياز به دستگاه هاي پيشرفته دارد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 677911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =