سفیر ایران در روسیه با استناد به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در خاک سوریه، تاکید کرد: ایران نشان داد در دفاع از مرزهای خود و مبارزه با تروریسم سخت و استوار ایستاده است.

به گزارش خبرآنلاین، مهدی سنایی سفیر تام الاختیار کشورمان در مسکو، با استناد به حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در خاک سوریه، تاکید کرد: ایران نشان داد در دفاع از مرزهای خود و مبارزه با تروریسم سخت و استوار ایستاده است.
مهدی سنایی که در میزگرد مسئولیت جامعه جهانی در خصوص مسئله فلسطین سخن می‌گفت، در واکنش به پرتاب موشک توسط سپاه پاسداران به مواضع داعش در خاک سوریه  با یادآوری اینکه حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخی به عملیات تروریستی تهران بود، گفت: همان روز که عملیات تروریستی در تهران اتفاق افتاد، سپاه پاسداران اعلام کرد که  پاسخ سختی به این اقدام خواهد داد.

وی ادامه داد : اقدام اخیر سپاه پاسداران در حمله موشکی به مقر داعش علاوه بر آنکه اقتدار و توان دفاعی بالای جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت و همبستگی و صلابت دولت و ملت را نشان داد، برای حامیان تروریسم این پیام را داشت که  حمایتهای آنها از اقدامات غیر انسانی، بهتر است صرف صلح و ثبات در منطقه شود تا حمایت از تروریسم و این سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است که به همراه روسیه و ترکیه در این جهت قدم بر می دارد.

وی با طرح این سوال که این صدها میلیارد دلاری که صرف جنگ و اسلحه در منطقه ما در پانزده شانزده سال گذشته شده، چه نتیجه ای را برای ملت‌ها داشته است؟ گفت: امیدوارم کشورهای منطقه به جای دعوت از آمریکا برای حل مسائل منطقه و پرداخت میلیاردها دلار به آن در جهت همبستگی و حل مسایل داخل منطقه برآیند .

سفیر کشورمان در روسیه که در میزگرد مسئولیت جامعه جهانی در خصوص مسئله فلسطین سخن می‌گفت، روز قدس را روز همبستگی تمامی ملتهای دنیا با مردم فلسطین خواند و گفت: مسئله فلسطین مشکل یک قوم و کشور نیست، بلکه نماد یک ملت است که مورد ظلم و جفا قرار گرفته و مشکل آن در طول سالها حل نشده است.

وی ادامه داد:  همبستگی با ملت فلسطین، اعلام حمایت از جریان مقاومتی است که در فلسطین، خاورمیانه و سراسر جهان بر علیه ظلم و ستمی شکل گرفته است.

سنایی در ادامه با هشدار نسبت به مخاطرات سیاست‌های رییس جمهور جدید آممریکا نسبت به مساله فلسطین یادآور شد: با توجه به منازعات جدید که غالبا بین کشورهای عربی وجود دارند، برخی کشورهای اسلامی مذاکرات را با رژیم صهیونیستی آغاز کرده اند و بصورت رسمی و غیر رسمی در صف سیاستهای این رژیم قرار گرفته اند. این تهدید متاسفانه تهدیدی جدی و بزرگ برای احقاق حقوق ملت فلسطین است .

وی تاکید کرد: به نظر ما تنها راه حل مسئله فلسطین وحدت و کنار گذاشتن اختلاف نظر ها بین کشورهای مسلمان است که اتفاقا این یک اصل در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکیدبر اینکه از دید ما جهان اسلام تنها از راه وحدت می تواند مشکلات خود از جمله مسئله فلسطین، بحرین، یمن، سوریه و عراق را حل کند، گفت: البته ریشه اکثر این مشکل‌ها هم حل نشدن مسئله فلسطین است که امیدوارم دولت‌های اسلامی به این مسئله توجه کنند و در جهت اتحاد قدم بردارند.

سفیر ایران در روسیه همچنین یادآورشد: عامل غالب این بحرانها که امروز در بین کشورهای منطقه وجود دارد و اجازه حل مسئله فلسطین را نیز نمی دهد، سیاستهای آمریکا در منطقه و راه حل‌های آن برای حل مسائل منطقه است که تاریخ نشان می دهد که این سیاستها شکست خورده اند.

وی در پایان با تصریح بر اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران حل و فصل مسالمت آمیز مشکلات منطقه از طریق گفت‌وگو است، گفت: در مسئله فلسطین مبارزه با زیاده خواهی و ظلم رژیم صهیونیستی، بازگشت فلسطینیان به خانه های خود، حفظ حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین توسط خودشان و حمایت از گروه های مقاومت در برابر تجاوزات این رژیم مورد حمایت ایران است.

در این نشست همچنین از ترجمه روسی کتاب«فلسطین در سخنان مقام معظم رهبری» که توسط رایزنی فرهنگی سفارت ایران در مسکو ترجمه و چاپ شده رونمایی شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =