مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت : با کاهش تلفات موتور سواران در سال 95 رتبه اول کشور را کسب کردیم.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ علی رحمتی که در نشست با مدیرکل و معاونین صداوسیمای مرکز اردبیل سخن میگفت با اعلام این خبر افزود : سال 94 در استان متاسفانه 145 نفر موتور سوار بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند که با اجرای برنامه های ایمنی و آموزشی این میزان به 16 نفر در سال گذشته یعنی 8 و 8 دهم درصد رسید و توانستیم به رتبه اول کشور دست یابیم.

وی با بیان اینکه برای کاهش میزان آمار تلفات و تصادفات جاده ای همه باید در میدان عمل آماده اقدام لازم باشیم گفت : در همین راستا اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل سال گذشته با اجرای 46 جلسه آموزشی موتورسواران ، اهدای بیش از 6 هزار کلاه ایمنی،چراغ قوه و شبرنگ در بین موتورسواران و صاحبان ادوات کشاورزی توانسته اقدامات مهمی در جهت ایمن سازی و آموزش جامعه انجام دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح ایمن سازی در 30 مدرسه حاشیه راههای استان و انجام آموزش های ایمنی برای هزارو 700 دانش آموز مقاطع ابتدائی و راهنمائی از مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل خواست نسبت به تهیه و پخش انواع برنامه های آموزشی و ایمن سازی عام المنفعه یاری گر اقدامات این اداره کل باشد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل نیز با قدردانی از تلاش های و اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل در اجرای برنامه ایمن سازی ، آموزشی و کسب رتبه های برتر کشوری در کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده ای طی دوسال از آمادگی کامل #رسانه_ملی برای همکاری و تعامل همه جانبه در عرصه های مختلف با اداره کل راهداری استان خبر داد.

مددی با بیان اینکه صداوسیما در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جامعه شبانه روز تلاش می کند و آموزش عمومی جامعه را برای کاهش تصادفات جاده ای با تهیه ، تولید و پخش انواع برنامه های مشارکتی در اولویت کارهای خود دارد از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل خواست بسترهای مناسب را برای پخش آنلاین وضعیت راهها در ساعات مختلف از شبکه سبلان فراهم کند.

وی هم افزایی و تعامل سازنده بین دستگاههای مختلف را باعث هرچه بیشتر خدمت رساندن به مردم عزیز دانست و بر توسعه ، تکمیل و احداث بزرگراه راهها و آزاد راهها برای پیشرفت همه جانبه استان اردبیل تاکید کرد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل که دیگر سخنران این نشست بود از کاهش 33 درصدی تلفات جاده ای در سه ماه اول سال #جاری خبر داد و گفت : خوشبختانه فرهنگ رانندگی در استان رو به ارتقاء است و این کاهش آمار میسر نمی شود مگر با همکاری ، تعامل و اطلاع رسانی مناسب در بین پلیس راه ، راهداری و صداوسیما.

سرهنگ فتاحی نصب دوربین های نظارت تصویری را در کاهش تلفات جاده ای بسیار موثر دانست واظهار امیدواری کرد با نصب دوربین های جدید در جاده های استان رانندگان دیگر برای رعایت قوانین و مقررات منتظر پلیس نخواهند بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 678707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =