روابط تجاری زنجان با قطر قوت می گیرد

استاندار زنجان گفت: افزایش روابط تجاری با قطر در دستور کار قرار گرفته و به طور جدی پیگیری شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ اسدالله درویش‌امیری، در سی ‌و یکمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، افزود: باید برای صادرات محصولات مورد نیاز کشور قطر که در استان تولید می‌شود سرعت کار را افزایش داد و این مهم به طور جدی دنبال شود .

استان زنجان در آغاز کار صنایع تبدیلی است و در این حوزه برای رقابت با محصولات خارجی فاصله زیادی داریم و همه باید کمک کنند از ظرفیتی که نزدیک به دو دهه است که در بخش تولید زیتون در استان ایجاد شده است، نهایت استفاده و بهره را برد.

وی ادامه داد: از سال ۷۳ تولید زیتون در استان زنجان مطرح شده و در دستور کار قرار گرفته است. در گذشته زیتون در سبد مصرفی خانوارها جایگاهی نداشت ولی در حال حاضر این وضعیت بهبود یافته و زیتون در سبد مصرفی خانوارها وارد شده است، هر چند که این میزان کم باشد و بسیاری هنوز زیتون را جزو کالاهای لوکس تلقی می‌کنند.

درویش امیری افزود: در رابطه با پنجره واحد سرمایه‌گذاری باید ببینیم که این سیستم تا چه میزان بر مبنای اصولی کار می‌کند و دستگاه‌ها در عملیاتی شدن آن چه میزان همکاری کرده‌اند و امیدواریم در مسیری قرار بگیریم که مراجعه‌کننده بتواند به‌راحتی کار خود را انجام دهد و مردم آسیب کمتری ببینند.

وی ادامه داد: امیدواریم در دعوت از بخش خصوصی به جلسات گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان‌ تجدیدنظر به عمل آید و حضور بخش خصوصی پررنگ‌تر شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =