تویوتا ایالات‌متحده برای عرضۀ نسل جدید کمری آماده می‌شود که قرار است در اواخر تابستان امسال راهی نمایندگی‌های فروش در سراسر این کشور شود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پدال،پرفروش‌ترین خودروی سواری بازار آمریکا طی ۱۵ سال گذشته اکنون وارد نسل هشتم خود شده که روی پلت‌فرم ماجولار تویوتا TNGA شکل گرفته است. 

پلت‌فرمی که در مدل‌های پریوس و C-HR هم بکار رفته است. این یعنی کمری جدید ساختاری ۳۰ درصد مستحکم‌تر داشته و فاصله محوری آن نیز 4.8 سانتیمتر کشیده‌تر شده است که موجب بهبود فضای داخلی آن می‌شود.

لیست موتورهای کمری جدید شامل یک واحد ۲.۵ لیتری چهار سیلندر می‌شود که 206 اسب بخار قدرت و 252 نیوتن متر گشتاور دارد. مشابه همین موتور در نسخهٔ هیبریدی هم بکار می‌رود که البته خروجی کلی این مدل 176 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور است. کسانی که به دنبال قدرت بیشتری هستند می‌توانند موتور ۳.۵ لیتری V6 را انتخاب کنند که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۷ پوند گشتاور دارد.

هر دو موتور ۲.۵ لیتری و ۳.۵ لیتری به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جدید مجهز هستند درحالی‌که نیرو در مدل هیبریدی توسط CVT انتقال پیدا می‌کند. تویوتا می‌گوید نسخه هیبریدی کمری کمترین مصرف سوخت را ارائه می‌کند به‌گونه‌ای که در هر صد کیلومتر در شهر 4.6، در بزرگراه 4.4 و در سیکل ترکیبی 4.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند.

نسخهٔ هیبریدی کمری همچنین مجهز به یک واحد کنترل قدرت سبک‌تر و جمع‌وجورتر، مبدل DC-DC تجدیدنظر شده و سیستم Auto Glide Control شده که بسته به شرایط رانندگی ترمز موتور را محدود می‌کند. لیست سیستم‌های کمک‌رانندهٔ نسل جدید کمری نیز بسیار طولانی است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابر پیاده، کروز کنترل راداری داینامیک، هشدار خروج از خط با دستیار فرمان و سیستم شناسایی ترافیک عقب اشاره کرد.

در داخل خودرو سیستم اطلاعاتی-سرگرمی Entune 3.0 تویوتا ارائه شده است درحالی‌که نسخهٔ V6 به سیستم ناوبری متصل هم مجهز است. سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید کمری دارای ویژگی‌هایی چون استارت خودرو از راه دور، یافتن خودرو، اطلاع‌رسانی از وضعیت خودرو، اینترنت وای فای و... است.

قیمت نسل جدید تویوتا کمری مدل 2018 از 23,495 دلار برای مدل پایهٔ L آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت مدل شش سیلندر از 34,400 دلار شروع می‌گردد. قیمت پایهٔ کمری هیبریدی نیز برابر با 27,800 دلار است.

۵۴۵۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    0 0
    انحنا هاش بیشتر و زیباتر شده
  • بی نام A1 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
    1 0
    این ماشین 110 میلیون حالا اون 2008 باشه 120 میلیون
  • بی نام A1 ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۳
    0 1
    به نظرم اسمش کمری نمیذاشتن بهتر بود اصلا به نسل قبلیش شباهتی نداره