:امام زاده ابراهیم واقع در ۷ کیلومتری شهر کرمان و در منطقه ای خوش آب و هوا و فضایی گرم و معنوی هر هفته میزبان دوستداران و دلباختگان اهل بیت (ع) است.


 به گزارش خبرآنلاین،کرمانی ها در ایام هفته و مخصوصاً روز های تعطیل رسمی و جمعه ها برای گردش ، تفریح و استراحت به مناطق خوش آب و هوای اطراف کرمان می روند ، در حالیکه مردم متدین و با صفای کرمان غالباً مکان هایی را جهت گردش انتخاب می کنند که هم سیاحتی و تفریحی بوده و هم جنبه زیارتی و معنوی داشته باشد و این روحیه مردم قابل تحسین است ، از این رو منطقه خوش آب و هوای ده بالا از روستاهای دهستان سراسیاب فرسنگی در شرق کرمان در امتداد جاده با رودخانه و درخت و باغات میوه و کشتزارهایی که دارد و به علت نزدیکی ، محل گردش خانوادگی کرمانیان می باشد ولیکن در همین منطقه حرم مطهر امام زاده ای بر حق در روستای گجگین از روستاهای دهستان سراسیاب فرسنگی وجود دارد که بسیاری از مردم کرمان و گردشگران منطقه خوش آب و هوای ده بالا از وجود آن بی خبر ند.

این مرقد مطهر مشهور به امام زاده ابراهیم (ع) از نوادگان موسی بن جعفر که در فاصله 12 کیلومتری شهر کرمان قرار دارد و گردشگران کرمانی که برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به منطقه ده بالا می روند می توانند به روستای گجگین رفته و این مرقد مطهر را زیارت کنند و بعد از یک روز تعطیل در کنار تفریح و استراحت زیارت را نیز چاشنی گردش خود نموده و روز خود رابا حالات معنوی و روحانی پایان دهند.

در احوالات این امام زاده بر حق اینکه روزانه میعادگاه و پذیرای دلباختگان اهل بیت (ع) فراوانی از اقصی نقاط استان می باشد. در آستان مقدس این امام زاده واجب التعظیم در ایام هفته مراسمات مختلفی از قبیل قرائت دعای کمیل پنجشنبه شب ها، زیارت عاشورا و آل یاسین عصرها ی جمعه، زیارت عاشورا دوشنبه شب ها و همچنین مراسمات عزاداری و جشن ها در اعیاد و میلاد ائمه اطهار علیهم السلام برگزار می شود.

مردم روستای گجگین و بانیان در این برنامه ها با دادن نذر و نذورات و پذیرایی از زائرین سعی می کنند اوقات خوب و خوشی برای زائرین سپری شود. در ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) هیات های عزاداری متعددی در حرم مطهر این امامزاده حضور به هم می رسانند و ضمن عزاداری و سوگواری طاعات وعبادات خود را با زیارت این بقعه متبرکه تکمیل کرده و مهمان سفره اهل بیت عصمت و طهارت می باشند.

البتهعلاوه بر زیارتی بودن روستای گجگین ، این روستای مذهبی جاذبه های گردشگری و نوع آب و هوای کوهپایه ای منحصر به فرد دارد و محصولات کشاورزی روستا زراعی آن شامل گندم ، جو و محصولات باغی انار می باشد. در روستای گجگین ابنیه های تاریخی متعددی وجود دارد از جمله قلعه دخمه زردتشتیان می باشد که به زمان قبل از میلاد بر می گردد و این جاذبه ها و آستان با شکوه امام زاده ابراهیم (ع) این منطقه را برای گردگشری مستعد کرده و کرمانی های عزیز می توانند با حضور در این منطقه از جاذبه های زیارتی ، گردشگری ، سیاحتی آن بهره مند شوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =