6 مرکز جدید مناطق فاقد کمپ  معتادین دراستان چهارمحال وبختیاری راه اندازی می شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت:گفت: موافقت راه اندازی این مراکز در استان انجام شده و تا نیمه اول سالجاری این مراکز راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین ، سیدقدیر مرتضوی باباحیدری روز شنبه در آستانه سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران استان افزود: 16 هزار نفر در مراکز ترک اعتیاد چهارمحال و بختیاری درسال گذشته  پذیرش شدند

به گفته وی : 10  هزار نفر از این تعداد به مراکز درمان دارویی و مابقی به کمپ های اقامتی استان مراجعه کردند.
وی اظهار کرد: هم اینک 53 مرکز درمان دارویی و 16 کمپ اقامتی در استان در حوزه درمان مواد مخدر فعال هستند که از این تعداد 9 مرکز دولتی و مابقی خصوصی هستند.
وی از راه اندازی 6 مرکز جدید در مناطق فاقد کمپ اقامتی و درمان دارویی و همچنین مرکز درمان زنان در سالجاری خبر داد و گفت: موافقت راه اندازی این مراکز در استان انجام شده و تا نیمه اول سالجاری این مراکز راه اندازی می شود.
مرتضوی باباحیدری اظهار کرد: ماندگاری بهبود یافتگان در ترک اعتیاد، بالای 20 درصد است که تقویت حمایت های اجتماعی در حوزه درمان یکی از راه های افزایش ماندگاری بهبود یافتگان است.
وی از آغاز اجرای پوشش بیمه برای معتادان به منظور ترک اعتیاد در سال گذشته خبر داد وگفت: در این طرح معتادانی که تمایل به ترک اعتیاد دارند، می توانند با استفاده از بیمه درمان هزینه کمتری را برای درمان پرداخت کنند.
مرتضوی باباحیدری با اشاره به فعالیت های پیشگیرانه و مبارزه با مواد مخدر در استان افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 950 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 71 درصد افزایش داشته است.
وی گفت: در این مدت کشفیات مواد مخدر صنعتی در استان نیز 78 درصد رشد داشته و بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر در محورهای لردگان، بروجن و شهرکرد است.
وی با اشاره به اینکه بیشترین نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در جوامع کارگری است، افزود: از سال گذشته اجرای طرح 'کاج' در واحدهای صنعتی و تولیدی با ظرفیت بیشن 50 تا 500 نفر آغاز شده و پیش بینی می شود این طرح در سالجاری در واحدهای با جمعیت کارگری کمتر نیز اجرایی شود.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 679889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =