۱۰۴ میلیارد تومان بدهی مشترکان به شرکت برق همدان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گفت: مشترکان همدان 104 میلیارد تومان به شرکت برق استان بدهکاری دارند. استان همدان 705 هزار مشترک برق دارد که اگر هر مشترک یک لامپ 100واتی را خاموش کند بیش از 3 هزار مگاوات صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ مهندس حاجی رضا تيموری، در گفتگو با خبرآنلاین با اعلام مطلب فوق افزود: در کشور 33 ميليون و در استان همدان نيز 705 هزار مشترک برق وجود دارد که اگر هر مشترک يک لامپ 100واتی را خاموش کند بيش از 3 هزار مگاوات صرفه جويی در مصرف انرژی خواهيم داشت.

وی خاطرنشان کرد: اگر همين ميزان صرفه جویی توسط مشترکان در همدان انجام شود به ميزان 70 مگاوات يعنی بیش از 10 درصد از پيک بار استان کاسته خواهد شد.

مديرعامل شرکت توزيع نيروی برق استان همدان از بدهی يک هزار و 41 ميليارد ريالی مشترکان برق همدانی به شرکت برق نیز خبر داد و گفت: بيشترين ميزان بدهی به شرکت برق استان مربوط به بخش خانگی با 381 ميليارد ريال است.

وی با بيان اينکه بعد از بخش خانگی بهره‌برداران در بخش کشاورزی بيشترين ميزان بدهی را دارند، یادآور شد: در بخش کشاورزی به دليل مصرف انرژی برای چاه‌های آب کشاورزی و چاه‌های آب شرب شهری و روستایی 237 ميليارد ريال بدهی تاکنون ثبت شده است.

مهندس تيموری بدهی ادارات همدان به شرکت توزيع نيروی برق استان را 223 ميليارد ريال اعلام کرد و افزود: در بخش صنعت 66 ميليارد ريال و در حوزه ساير تعرفه‌ها که مجتمع‌ها و بخش‌های تجاری را شامل می شود 134 ميليارد ريال بدهی وجود دارد.


مديرعامل شرکت توزيع نيروی برق استان همدان ميزان مصرف انرژی در سطح استان را سالانه 3 ميليارد و 550 ميليون کيلووات ساعت اعلام کرد و اظهار داشت: از ابتداي سال 96 تا کنون 936 ميليون کيلو وات ساعت انرژی در همدان مصرف شده که يک چهارم کل مصرف سالانه بوده است.

تيموری تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل تابستان و گرمای کم سابقه هوا و استفاده از وسايل سرمايشی در اين ايام ميزان پيک بار کشور و به تبع آن استان همدان افزايش يافته است.

وی افزود: در ماه جاری مشترکين خانگی و ادارات دولتی با تنظيم لوازم سرمايشی خود در درجه حرارت بين 23 الی 25 و استفاده از دور کند کولرهای آبی در ساعات پيک استان و تغيير ساعت کاری خود از ساعات اوج مصرف به ساعات ديگر می‌توانند اين شرکت را در مديريت پيک بار ياری کنند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =