مقامات حزب کمونیست می‌گویند سه سایت بزرگ متعلق به بایدو، تنسنت و ویبو را به خاطر آنچه آنها نقض قوانین سایبری چین و تخطی از خط قرمز امنیتی کشور نامیدند، مورد بازرسی قرار می‌دهند.

به گزارش خبرآنلاین، سایت های شبکه اجتماعی WeChat (متعلق به تنسنت) و Weibo به دلیل سهل انگاری در پالایش محتوا در آستانه نوزدهمین کنگره ملی خلق چین و به دستور مستقیم رئیس جمهور تحت بارسی محتوایی قرار می‌گیرند.

رگولاتور چینی می‌گوید کاربران سایت‌های چینی خشونت، ترور، شایعات دروغین، پورنوگرافی و نقض قوانین امنیت ملی را پیش برده اند که این کار امنیت عمومی را به خطر انداخته است.

مدیران بایدو ضمن معذرت‌خواهی قول همکاری فعال برای اصلاح موضوعات مورد نظر داده است. سهام کمپانی بعد از دریافت این هشدار 5 درصد در بازار هنگ کنگ سقوط کرد.

همچنین سایت ویبو (sins مالک اصلی ویبو است) پس از بستن سایت ویدئویی با دستور مقامات دولتی بیش از 1.3 میلیارد دلار از ارزش سهام خود را در بازار از دست داد.

اما همه اینها ظاهر قضیه است چرا که  منابع مستقل می گویند کمپین بزرگ مردمی چین برای توسعه وی پی ان علیه دیوار فایروال چین در فضای مجازی (سیستم فیلترینگ چین) باعث شده است تا کمونیستها از کاربران ابراز نارضایتی کرده و این گونه انتقام‌جویی کنند.

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =