۰ نفر
۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰

نماینده مردم یزد گفت: در برنامه های ارایه شده از سوی وزیر پیشنهادی نیرو، برنامه جامعی برای حل مشکل آب در کشور دیده نمی شود.

به گزارش خبرآنلاین، سید ابوالفضل موسوی بیوکی  در مخالفت با  حبیب الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو اظهار داشت: تأمین ۵۰ درصد از آب شهری و ۸۵ درصد از آب روستایی وابسته به آب زیرزمینی است. مهمترین چالش امروز، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی است.

او افزود: انتقال آب بین حوزه‌ای در شهرستان‌ها تبعات اجتماعی زیادی به همراه دارد و راه‌حل مناسبی برای حل مشکلات نیست.

موسوی بیوکی با اشاره به افزایش شاخص جمعیت شهری گفت:این امر نشان می‌دهد که خشکسالی افزایش پیدا کرده و روستاییان ناچار به مهاجرت به شهرها هستند.

او با اشاره به اینکه آب یکی از چالش‌های اصلی کشور محسوب می‌شود،افزود:برخی تجمعات و نزاع‌ها در برخی استان‌ها نگرانی‌هایی در این خصوص افزایش می‌دهد؛ بنابراین مدیریت منابع آب مهمترین خواسته مردم از دولت است. به دلیل اتخاذ سیاست‌های غلط در موضوع آب در دولت‌های نهم و دهم موضوع آب از موضوع عادی به یک مسئله امنیتی سیاسی تبدیل شده است و تنش‌هایی در این باره در کشور شکل گرفته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاهی خود دولت نیز در این تنش‌ها شریک شده است،عنوان کرد: اگر سدی در این دوران ایجاد شده که به ضرر محیط زیستی است، باید راه حل جبران آن اندیشیده شود و به مسائل به طور جدی دنبال شود. 

 او با اشاره به اینکه در برنامه‌های آقای بیطرف برای حل این مشکلات برنامه ای ارائه نشده ،تصریح کرد: فقط جملاتی به عنوان دیدگاه کلی، اهداف کلان، راهبردهای کلیدی،‌چالش‌ها و راهبردها آمده است.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =