ایسنا نوشت: رئیس‌جمهوری سوریه در سخنانی خاطرنشان کرد: ما در سوریه بهای سنگینی را در ازای ناکام گذاشتن طرح و نقشه‌های غرب در جهان پرداختیم.

به گزارش العهد، بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در سخنانی خاطرنشان کرد: سوریه همواره از گذشته در هدف طرف‌های دیگر بوده است و هرکس که این هدف را تحت کنترل خود درآورد، تبدیل به یک تصمیم گیرنده در منطقه می‌شود.

وی افزود: درست است که مواضع سوریه بخشی از دلایل جنگ علیه این کشور بوده است، اما در عین حال نزاع بین‌المللی و توازن‌ قدرت‌های مختلف وجود دارد.

مرحله خطرناک‌تر علیه سوریه همان سال نخست جنگ بود


بشار اسد تاکید کرد: ما در سوریه بهای سنگینی را در ازای ناکام گذاشتن طرح غرب در جهان پرداخت کردیم. من نمی‌دانم که چه زمانی درمورد پیروزی علیه نقشه‌های غرب صحبت خواهیم کرد چراکه نبرد ادامه دارد. اما مرحله خطرناک‌تر علیه سوریه در سال نخست جنگ بود.

رئیس جمهور سوریه افزود: جنگ علیه منطقه از زمان جنگ علیه ایران در سال ۱۹۸۰ آغاز شد.

اسد اظهار کرد: تسلیم شدن در مقابل نقشه‌های غرب فایده‌ای ندارد و جنگ علیه عراق از دهه‌ها قبل ادامه دارد.

رئیس‌جمهوری سوریه تصریح کرد: نقشه‌های غرب با اخوان المسلمین و گروه‌های موسوم به اسلام سیاسی شکست خورد اما نبرد ادامه دارد.

در بردها و باخت‌ها، بهای مقاومت بسیار کمتر از بهای تسلیم شدن است

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما بسیاری از جوانانمان و زیرساخت‌های کشورمان را از دست دادیم اما ما به یک جامعه همگون دست یافتیم. در بردها و باخت‌ها، بهای مقاومت بسیار کمتر از بهای تسلیم شدن است.

وی افزود: واکنش طائفه‌ای در سوریه وجود دارد، اما باورهای طائفه‌ای در کشور ما مطرح نیست.

بشار اسد همچنین تاکید کرد که رئیس‌جمهور در ایالات متحده صرفاً مجری سیاست‌ها است چراکه لابی‌های اقتصادی، نظامی و تجاری همان طرف‌های تصمیم‌ساز هستند.

سیاست‌های غرب تغییر نکرده است

بشار اسد همچنین خاطرنشان کرد: تغییرات در گفتمان غرب که اخیرا صورت گرفته است بنا به انگیزه‌های انسانی نیست بلکه علت آن پایداری نیروهای مسلح و حمایت دوستان است. تغییر در رویکردهای غرب ولو به صورت جزئی به منزله تغییر در سیاست‌های آنها نیست.

وی تاکید کرد: تا زمانی که حتی یک تروریست در سوریه حضور داشته باشد، ما به ضربه زدن به تروریسم ادامه خواهیم داد.

بشار اسد گفت: با وجود اینکه بیشتر طرح‌ها و ابتکارعمل‌ها از نیت‌های بد کلید خورد و مطرح شد اما ما تعامل مثبتی با بسیاری از این طرح‌ها نشان دادیم.

رئیس جمهوری سوریه خاطرنشان کرد: طرح‌های که با عناوین انسانی مطرح می‌شد، با هدف تحقق نتایجی بود که با حمایت از تروریسم نتوانسته بودند به این نتایج دست یابند.

وی افزود: گفتگوها همواره و بدون تعارف سیاسی با مزدوران یا تروریست‌ها برقرار بوده است.

اسد تاکید کرد: آنچه که در سوریه به موفقیت انجامید، انقلاب ارتش علیه تروریست‌ها و انقلاب مردم علیه خائنان بود. انقلابیون واقعی همان کسانی هستند که به ارزش‌های انسانی اعتقاد دارند، اما کسانی که دیگران آنها را "انقلابی" می‌نامند، جز افرادی بی ارزش بیش نیستند.

یکی از دلایل ابقای اردوغان در قدرت، نقش تخریبی‌اش در سوریه بود


وی درخصوص ترکیه و مواضعش در قبال سوریه نیز تصریح کرد: طرف ترکی ضامن تروریست‌ها بوده و ما به آن اطمینان نداریم. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پس از برملا شدن حمایتش از تروریست‌ها، نقش متکدی را در عرصه سیاست ایفا می‌کند. یکی از دلایل در قدرت ماندن اردوغان، نقش تخریبی‌اش در سوریه بوده است.

وی اظهار کرد: تا زمانی که نبرد علیه تروریسم ادامه دارد، امکانی برای قرار دادن ما در عمل انجام شده یا تقسیم در سوریه وجود ندارد. هیچ چیزی کمتر از خروج تروریست‌ها و بازگشت دولت را در جریان آشتی‌ها نمی‌پذیریم. دستاوردهای نظامی نیروهای  مسلح ما باعث شد که روند آشتی‌های ملی افزایش یابد.

رئیس جمهوری سوریه تصریح کرد: غرب همواره به خاطر غرورش از یک تنگنا وارد تنگنای دیگری می‌شود.

ایران کمک‌های بی حد و مرزی به سوریه کرده است

وی افزود: پشتیبانی‌های روسیه از سوریه از طریق شورای امنیت و حمایت از ارتش سوریه صورت گرفت و روسیه نیروهایش را به سوریه فرستاد و نیروهایی را در مسیر جنگ در سوریه از دست داد.

اسد گفت: ایران کمک‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی بی حد و مرزی از سوریه داشته است.

وی افزود: فصل‌هایی از حمایت چین، روسیه، ایران، حزب الله و اخلاقیات امام خامنه‌ای و سید حسن نصرالله نوشته خواهد شد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =