دیدار رایزن سفارت بوسنی و هرزگوین با شهردار آمل

ساتکو بیتانگا رایزن سفارت بوسنی و هرزگوین در ایران با احمد امیرسلیمانی شهردار آمل دیدار کرد.


به گزارش  خبرآنلاین و به نقل از اداره روابط عمومی شهرداری آمل ، شهردار آمل در این دیدار ضمن معرفی آمل به عنوان شهر باستانی و دارای سابقه علمی ، فرهنگی و صنعتی اظهار کرد: مشابهت های زیاد اقلیمی بین شهر آمل با برخی شهرهای بوسنی وجود دارد که می تواند زمینه ساز تعاملات خوبی باشد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران حسن نیت خود را به بوسنی در زمان جنگ نشان داد افزود: انتظار ما از آن کشور این است مشکلات ویزایی را هرچه سریعتر حل نموده تا روابط تجاری و گردشگری خوبی برقرار شود.
امیر سلیمانی با بیان اینکه آمل آمادگی خواهر خواندگی با شهر های بوسنی و هرزگوین را دارد افزود: مسلمانان دو کشور قطعا ارتباط بسیار خوبی با یکدیگر برقرار خواهند کرد .
وی ادامه داد: آمل 46 درصد از سهم صنعت استان مازندران را به خود اختصاص داده است و با وجود انبوه سازان و متخصصان برجسته بخش مسکن و گردشگری تعاملات خوبی را می توان ایجاد کنیم.
شهردار آمل تاکید کرد: در جلسه آتی هیاتی را معرفی نموده تا به طور تخصصی منجر به امضاء تفاهم نامه همکاری شود.
ساتکو بیتانگا رایزن سفارت بوسنی و هرزگوین در ایران در این دیدار اظهار کرد: پس از دیدار با تهران و تبریز آمل سومین شهری است که افتخار آشنایی با این شهر را دارم.
وی با بیان اینکه آمل شبیه برخی از شهرهای بوسنی به لحاظ اقلیمی است افزود: اقتصاد بوسنی بیشتر بر اساس کشاورزی و توریسم است و امیدواریم آملی ها بتوانند سرمایه گذاری های خوبی در بوسنی در بخش توریسم داشته باشند.
بیتانگا گفت: کشورهای عربستان و آلمان در کشور بوسنی سرمایه گذاری کردند اما جای خالی ایران علیرغم حسن نیتی که به ما دارد خالی است.
وی با اشاره به اینکه درباره مشکلات ویزا با ظریف وزیر امورخارجه وارد مذاکره شدیم افزود: سعی می کنیم پس از تفاهمات لازم پروازهای مستقیم تهران و سارایوو اجرایی شود.
بیتانگا تصریح کرد: زمانی که در بازار و شهر آمل قدم می زدم احساس کردم در خانه خودم هستم و سعی دارم هر چه سریعتر موضوع خواهر خواندگی یکی از شهر های بوسنی با آمل صورت گیرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =