ایرنا نوشت: به دنبال برخورد ناو آمریکایی با یک نفتکش در سواحل سنگاپور، نیروی دریایی این کشور دستور توقف عملیات ها در سراسر جهان را برای بررسی موضوع صادر کرد

به گزارش روزنامه یو اس ای تودی، جان ریچاردسون فرمانده عملیات نیروی دریایی ارتش آمریکا فرمان توقف عملیات این نیرو در سراسر جهان را صادر کرد.

این فرمان به دنبال برخورد ناو «یو اس اس جان مک کین» متعلق به نیروی دریایی ارتش آمریکا با یک نفتکش در سواحل سنگاپور صادر شد که طی آن 5 ملوان آمریکایی زخمی و 10 تن دیگر ناپدید شدند.

این برخورد دومین حادثه عمده برخورد ناوهای نیروی دریایی آمریکا با کشتی ها در سه ماه اخیر بود و این فرمان برای بررسی این حوادث صادر شد.

ناو یو اس اس جان مک کین روز یکشنبه با یک نفتکش در تنگه پرتردد مالاکا برخورد کرد که چهارمین مورد از حوادث مشابه در ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا بود.

بر اساس این گزارش، در روز 27 خرداد نیز ناو یو اس اس فیتز جرالد در نزدیکی ژاپن با یک کشتی تجاری برخورد کرد که به کشته شدن 7 ملوان منجر شد.

ریچاردسون همچنین دستور داد علت های ریشه ای این حوادث در کل نیروی دریایی بررسی شود.

این در حالی است که «برایان کلارک» یک مقام ارشد پنتاگون گفت که عملیات های دارای اولویت برتر از جمله دفاع موشکی مرتبط با تنش های شبه جزیره کره همچنان ادامه خواهد داشت.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =