نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به مخالفت های آمریکا با برجام گفت: واشنگتن درباره برجام اشتباه می کند چون خروج یک جانبه اش از برجام شقاق و شکاف بین اروپا و آمریکا را تشدید می کند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل اظهار کرد: این امر یک فرصت خوب برای ایران است، ایران نباید از برجام خارج شود تا این شکاف کامل گردد.

عاملی گفت: اعتراض شدید اروپایی ها به تکروی آمریکا مقدمات این انشقاق را فراهم کرده است، وزیرخارجه آلمان می گوید 'رفتار آمریکا در قبال ایرانی ها، اروپایی ها را به سمت اتخاذ موضعی مشترک با روسیه و چین سوق داده است'، ایران باید تلاش کند تا آمریکا و اروپا یک دست نشوند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری همچنین در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به تبلیغات گسترده در باره سخنرانی روز جمعه ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مورد ایران گفت: ترامپ با تبلیغات زود هنگام تلاش می کند تا مردم دنیا را پای سخنرانی خود جمع کند و از این امر معلوم می شود که او آن قدرها هم که می گویند دیوانه نیست بلکه می خواهد با اظهار جنون از دولت ها و ملت ها باج بگیرد همچنانکه در تنظیم روابط تجاری آمریکا و کره جنوبی به مسئولان آمریکایی توصیه کرده که کره ای ها را با جنون ترامپ بترسانند.

وی اضافه کرد: جنون تصنعی او در حق ایران و طوفان ادعایی او قراردادن سپاه در لیست گروه های تروریستی و اعلان این مطلب است که برجام در مسیر منافع ملی آمریکا نیست و از تایید پایبندی ایران به برجام اجتناب کند و او در هر دو مورد خطا می رود.

امام جمعه اردبیل با رد ادعای تروریستی خواندن سپاه از سوی آمریکا افزود: تروریستی اعلام کردن سپاه از سوی ترامپ نشان می دهد که آنها اراده جدی برای مبارزه با تروریسم ندارند چون سپاه جز مبارزه با تروریسم سیاه، وهابی و داعشی و عقبه های طالبان، القاعده و بن لادن کار دیگری نکرده است و آنها با قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی بزرگترین کفران نعمت را مرتکب می شوند.

آیت الله عاملی گفت: آنها باید مجسمه فرماندهان سپاه را در اروپا و آمریکا نصب کنند که ریشه داعشی ها را در سوریه و عراق خشکانده و از تبدیل شدن منطقه به یک بسته انفجاری و سرازیر شدن تروریست ها به اروپا و آمریکا جلوگیری کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در ادامه افزود: عصبانیت آنها از سپاه اولا به خاطر این است که آنها سپاه را اصلی ترین عامل شکست و ناکامی خود در عراق، سوریه و سیاسیت های منطقه ای خود می دانند ثانیا به خوبی می دانند که بخش عمده ای از پیشرفت های موشکی ایران مرهون سپاه پاسداران است.

وی اضافه کرد: آنها با کانون های قدرت ایران سر جنگ دارند، سپاه از اساسی ترین مؤلفه های قدرت ایران در داخل و خارج است. آنها آرزو دارند با تحریم سپاه و تروریستی اعلام کردن آن ، سپاه را از جهت علمی تکنولوژی و عملیاتی مهار کنند اما این خواب هیچ وقت تعبیر نخواهد شد.

امام جمعه اردبیل با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که 'راه علاج ایستادگی ملت و دولت در تقابل فزونخواهی آمریکا و طمع ورزی هر قدرت دست انداز و مستکبر جهانی است'، افزود: یک روز در دنیا دو قدرت بزرگ بودند، هر دو هم با ایران مخالف بودند اما جمهوری اسلامی به هیچکدام باج نداد، روی پای خود ایستاد و به مقاصد خود رسید و هیچ کس هم نتوانست هیچ غلطی بکند بعد از این هم همین خواهد بود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =